Artikel | 11 minutters læsning
50 CTA'er, du kan bruge i din markedsføring
Artikel | 11 minutters læsning
50 CTA'er, du kan bruge i din markedsføring
CTA, eller Call-to-Action, opfordrer dine modtagere til at udføre en bestemt handling. Uanset om det er din hjemmeside, nyhedsbrev eller indlæg på dine sociale medier, spiller CTA'er en vigtig rolle i din kommunikation, fordi de påvirker din målgruppes næste skridt.
I denne artikel giver vi dig konkrete eksempler på CTA'er, som du kan arbejde med i praksis, og en begrundelse for, hvorfor de virker.
Hvad er en CTA?
Afhængigt af kontekst, formål og mål kan CTA'er variere i format og indeholde forskellige versioner af opfordringer.
En generel regel for CTA'er er, at de skal tiltrække opmærksomhed og interesse nok til, at modtagerne klikker sig videre til næste trin.
Ønsker du at øge trafikken til din hjemmeside via annoncer, indsamle e-maildata via et whitepaper eller generere leads via en chat?
Når du har et klart billede af dine behov og mål, kan du også få styr på, hvilke CTA'er du skal arbejde med og hvorfor.
For at give dig lidt inspiration på vejen har vi listet 50 CTA'er, der skaber resultater.
1. Download nu
Downloadbart indhold på websites har vist sig at være en effektiv måde at indsamle kontaktoplysninger fra potentielle kunder på.
Eksempler på indhold, der kan downloades, er whitepapers, vejledninger, skabeloner eller artikler, der er skræddersyet til din branche, viden og målgruppe.
For at øge interessen for indholdet anbefaler vi, at du laver en overskrift, der vækker engagement, og en introduktion til, hvad materialet vil indeholde.
Afslut med en begrundelse, f.eks. vil du gerne vide mere om, hvordan dette produkt fungerer trin for trin? Klik på knappen "Download nu".
2. Læs denne uges tips
Arbejder du med nyhedsbreve og ønsker du flere abonnenter? Gør dette nemmere på din hjemmeside med en unik motivation.
Hvad indeholder dine nyhedsbreve? Nyheder om branchen, tilbud eller produkttips?
Tag udgangspunkt i indholdet, og nævn det i din Call to Action-knap sammen med en kort beskrivelse af, hvad læserne kan forvente at finde i dit nyhedsbrev.
3. Udnyt tilbuddet
Uanset hvilken branche du er i, uanset om du tilbyder produkter eller tjenester, motiverer tilbud og rabatter en stor del af brugerne i dag.
Følelsen af at "spare penge" kan være et af de mest virkningsfulde budskaber, du kan bruge i din kommunikation.
Motiver dine potentielle kunder til at registrere deres oplysninger for at modtage dine udsendelser, f.eks. ved at tilbyde dem en rabatkode "til gengæld".
Rabatten kan præsenteres som en procentdel eller som en bonus, som de kan benytte sig af ved deres næste køb.
Hvis du vil motivere yderligere, kan du tilføje en ekstra mulighed "Nej tak, jeg foretrækker at betale fuld pris", hvilket vil få dine modtagere til at tænke sig om en ekstra gang.
4. Book en tid
Kortfattet og klart.
Nogle gange behøver det ikke at være mere kompliceret end det.
Uanset om du vil invitere dine kunder til at booke en konsultation, en lægeaftale eller en frisøraftale, er det vigtigt, at du gør processen enkel for dem.
De skal ikke være nødt til at søge rundt på hjemmesiden eller læse en hel forklaring på, hvorfor de skal lave en aftale med dig, for at finde oplysningerne.
Derfor skal du placere dit call-to-action allerede i menuafsnittet på dit websted, i slutningen af hver side blandt kontaktoplysningerne samt under udvalgte afsnit.
Du kan også bruge denne form for CTA i dine nyhedsbreve, artikler og indlæg på sociale medier.
5. Reserver min plads
Det er almindeligt at bruge udtrykket "din" eller "dine", når det drejer sig om CTA'er. Det er "din konto", der skal registreres, "din guide", der skal downloades, eller "dit sæde", der skal reserveres til fremtidige biografbesøg.
Hvis du i stedet ændrer disse til "min" eller "mine", har du mulighed for at fremkalde en følelse af ejerskab hos modtageren.
Følelsen af, at det er min plads, der er på spil, øger motivationen til ikke at "gå glip af" muligheden.
6. Generer flere leads
I mange tilfælde googler vi rundt for at finde svar, tilbud eller løsninger på et problem. Derfor bør du oprette en CTA, der hurtigt giver svar på de besøgendes spørgsmål og behov.
Hvis du f.eks. ønsker at opfordre dine brugere til at downloade en tjekliste på din hjemmeside, hvor indholdet fokuserer på at generere flere leads, skal du formulere dit call to action i overensstemmelse med målet.
Andre foreslåede CTA'er er "hvordan du kan øge dit salg" eller "udvid din kundeportefølje med få enkle trin".
7. Gør min computer sikker i dag
Et andet godt eksempel på en CTA, der opfylder brugernes behov, er en direkte løsning på et problem. Hvis du f.eks. arbejder inden for IT og tilbyder cybersikkerhedsløsninger, kan en klar opfordring til handling, der er knyttet til et direkte resultat, virke effektivt på potentielle kunder.
Skræddersy din CTA til dit tilbud og overbevis modtagerne om, at det er et "quick fix", som ikke behøver at blive overvejet.
8. Start min gratis prøveperiode
En strategisk måde at lokke nye kunder til at tilmelde sig en ny tjeneste eller et nyt abonnement på er at give dem en "gratis" prøveperiode.
Uanset om det er en streamingtjeneste som Netflix, et abonnement på et tidsskrift eller en IT-supporttjeneste, har du nu mulighed for at overbevise kunderne om, at de i en vis periode fortsat vil benytte sig af dit indhold og dine tjenester.
9. Forstå, hvad der sker, før det sker - begynd at abonnere i dag
Driver du et nyhedsmagasin og ønsker at øge antallet af abonnenter?
Lad være med at bede om det indlysende: Begynd at abonnere. Men giv dem en grund til at abonnere på netop dit magasin.
Udgiver du de seneste nyheder, uddyber du teorier eller nicher du inden for en bestemt branche? Der kan være mange grunde, så prøv det.
10. Tilmeld dig vores nyhedsbrev og vær med i lodtrækningen om X
Driver du en webshop og ønsker at motivere dine besøgende til at tilmelde sig dit nyhedsbrev?
Vi har talt om rabatter og bonuskuponer før, men en anden udløsende faktor kunne være chancen for at vinde "kontanter".
Enhver CTA, der (muligvis) giver kunderne noget tilbage, bliver en ekstra motivation for dem til at opgive deres kontaktoplysninger, hvilket i mange tilfælde fører dem hele vejen til et køb.
11. Kom i gang
Et klart og enkelt call-to-action, som er godt at have i forbindelse med dine tjenester eller tilbud på hjemmesiden.
Det kan være for et digitalt kursus, et medlemskab af et fitnesscenter eller et redigeringsværktøj.
Der er mange grunde til at opfordre brugerne til at tage det næste skridt, og selv om det kan lyde indlysende, giver det dem et ekstra skub på vejen.
12. Giv X en chance for at ...
En mere ydmyg tone kan være effektiv, når det gælder visse brancher og målgrupper.
Hvis du f.eks. arbejder inden for ældrepleje eller tandpleje, hvor meget handler om tillid, omsorg og ekspertise, kan en CTA som "Giv Skovbakkens Plejehjem en chance for at tage sig af dine kære" være en god idé.
I mange tilfælde er emnet følelsesladet, hvilket betyder, at påtrængende eller overdrevent salgsorienteret kommunikation kan have den modsatte effekt.
På den anden side vil en varmere tone, der indgyder tillid og er omsorgsfuld, give dig mulighed for at vække nysgerrighed og et behov for at vide mere.
13. Læs mere
En klassisk CTA på hjemmesider, hvor følgere får mulighed for at få flere oplysninger om et bestemt emne eller en bestemt tjeneste.
CTA'en bruges bedst på landingssider, hvor virksomheder typisk deler korte oplysninger for at vække interessen og derefter fører trafikken videre til undersider for at få mere detaljerede oplysninger.
"Læs mere" kan også bruges i nyhedsbreve, hvor du kan henvise til artikler, produkter og kampagner, f.eks. på websiden.
14. Kontakt os
Dette er en anden klassisk CTA, der er meget anvendt på både websites og i annoncer på sociale medier.
Gør det nemt for modtagerne at komme i kontakt med dig og din virksomhed. Hvis brugerne skal lede efter dine kontaktoplysninger, kan det være, at de mister interessen for dit tilbud i mellemtiden.
15. Læs det seneste gossip om os
Nutidens forbrugere stoler i høj grad på referencer og anmeldelser, når de køber et nyt produkt eller en ny tjenesteydelse.
Derfor bør du altid motivere dine kunder til at efterlade anmeldelser efter et køb eller en oplevelse, som du så kan præsentere på din hjemmeside.
Forbrugerne føler sig trygge ved at vide, at en anden allerede har haft mulighed for at prøve produktet og i bedste fald anbefale det.
På denne måde ved den potentielle køber, hvad han/hun kan forvente, og slipper for at lide under et "fejlkøb".
Med andre ord, hvis du opfordrer kunderne til at tage dine anbefalinger til efterretning via en CTA og gør det nemt for dem at finde den rigtige anbefaling, så virker det ofte.
Hvordan du vælger at formulere det, er op til dig og dit brands tone-of-voice, men selvfølgelig skal det lyde interessant.
16. Se dine personlige anbefalinger
Nutidens forbrugere sætter pris på personlig kommunikation, som kan omfatte anbefalinger, tilbud og opfordringer.
Hvis du arbejder med nyhedsbreve i dag, har du gode muligheder for at skræddersy personlige beskeder til alle dine kontakter.
Læs mere om, hvordan automatiseret e-maila fungerer her.
Din CTA bør fremhæve indholdets personlige karakter, f.eks.
- "Tilbud - kun for dig, der..."
- "Udvalgte produkter efter dine præferencer"
- "Match dit seneste køb"
- "Nyheder, du ikke vil gå glip af".
17. Få besked, når produktet er på lager igen
I stedet for at kunderne selv skal gå ind på din hjemmeside hver anden dag og følge op på, om størrelsen, farven eller andet er tilbage, og også risikere at glemme produktet, mens de venter, har du mulighed for selv at følge op på processen og også anbefale lignende produkter.
Denne version af CTA'en styrker forholdet til dine kunder og er en service, som er svær at afvise.
18. Start din rejse med os
CTA'er, der er inkluderende, har en tendens til at skabe en positiv respons.
Hvis du f.eks. arbejder med sundhed, fitness og wellness, kan en CTA som denne både inspirere og motivere modtagerne til at tage det næste skridt.
De er ikke alene i deres udvikling, I gør det sammen. Når nogen skal til at foretage store ændringer i deres liv, bryde mønstre og lære nye vaner, er støtte en af de vigtigste motiverende faktorer. Så brug dette i din CTA.
19. Bliv premium-medlem
Uanset om du bruger premium, guld eller diamant som betegnelse for dit "topmedlemskab", har betegnelsen "premium" en vis klang og et vist præg, som mange af nutidens forbrugere stræber efter.
Det kan være, at de betaler mere om måneden til gengæld for flere tjenester og bliver belønnet med status.
Et andet eksempel er medlemskab af en kundeklub, som får dem til at nå et bestemt niveau gennem deres køb hos dig.
Uanset hvad, kan en eksklusivitet få forbrugerne til at blive medlemmer, shoppe mere eller betale mere for dine tjenester. En given CTA for dem af jer, der arbejder med medlemskaber, pakker og salg.
20. Vælg min pakke
Det er ikke et spørgsmål om, hvorvidt de ønsker at tilmelde sig en pakke, foretage et køb eller endda registrere sig.
Det er spørgsmålet om, hvilken pakke de egentlig skal vælge? Denne form for CTA er virkningsfuld og har en tendens til at reducere modtagernes betænkningstid.
Brug den med fordel på din landingsside for at lede forbrugerne til dine tilbud. Igen arbejder vi med udtrykket "min", fordi pakken allerede er deres, det er en selvfølge.
21. Bliv førsteprioritet
Vi har alle tænkt på det. Ville det ikke være rart ikke at skulle stå i den lange kø i supermarkedet?
Det er der desværre ikke noget at gøre ved, men digitalt kan man.
Skal du lancere et nyt produkt eller en ny tjeneste?
Tilbyd kunderne "prioritet" i din CTA ved at reservere et produkt, tid eller en tjeneste til dem. Hvem kan sige nej til dette tilbud?
22. Se video
Nogle gange er en god tekst ikke nok til at sælge et produkt, en tjeneste eller en oplevelse.
Du skal formidle en følelse, en vision, måske endda en drøm. Dette gøres bedst visuelt, helst via en video.
Opmuntre modtagerne til at engagere sig i dit indhold med et enkelt tryk på en knap.
23. Køb nu
Vi kan ikke kalde dette en komplet CTA-liste uden at nævne den mest nyttige og indlysende af dem alle.
Handlen vil aldrig blive afsluttet, medmindre brugerne har mulighed for at foretage deres køb.
Der er ingen grænser for, hvor mange gange du kan bruge denne form for CTA. Mere er mere, og det er en fordel for dig!
24. Vi er online
Live chats er blevet et effektivt værktøj, når det gælder kundeservice, support og leadgenerering - alle tider af døgnet.
Ved hjælp af uddannede chatkonsulenter tilbyder vi hos Weply f.eks. skræddersyet kundeservice baseret på brugernes behov og adfærd.
Chatkonsulenterne motiverer den første kontakt hurtigt og nemt direkte på hjemmesiden og behandler derefter modtageren gennem en personlig service.
25. Følg os for mere inspiration
Relevante besøgende, der har en ægte interesse i dit brand og dit tilbud, er ofte glade for at engagere sig i dit indhold via flere kanaler.
Opfordr altid dine modtagere til at følge dig på sociale medier via din hjemmeside, dit nyhedsbrev eller din blog.
Den nemmeste måde at gøre dette på er ved at kommunikere din CTA i forbindelse med dine ikoner på de sociale medier, som igen linker direkte til dine profiler.
Det vil både hjælpe dig med at udvide dine konti, men også med at nå ud til modtagerne oftere og med varieret indhold.
De resterende 25 CTA'er, som du kan anvende i dine marketingaktiviteter, får du her:
26. Hjælp mig med at komme i mål
27. Giv mig det bedste tilbud
28. Gratis evaluering
29. Find dit drømmehjem
30. Alt du skal vide om X
31. Få eksperttips
32. Book de sidste pladser
33. Læg i kurven
34. Start din prøveperiode nu
35. Prøv gratis
36. Registrer mig nu
37. Afslut dit køb nu
38. Gå til kassen
39. Køb mere
40. Vis mig lignende produkter
41. Se udvalget
42. Få eksklusiv adgang
43. Jeg vil være med i klubben!
44. Jeg vil starte mit medlemskab i dag
45. Bestil nu
46. Reserver en prøvekørsel
47. Få mere information
48. Køb nu og få 50% rabat
49. Begrænset tilbud, book nu
50. Start nu og se resultater inden for 6 uger
Sikke en omgang!
Listen kan være lang, men også irrelevant. Ovenfor har vi givet dig 50 variationer af CTA'er, som du kan bruge til din fordel i din kommunikation og på dine digitale platforme.
Afhængigt af branche, tilbuddet og tjenesten kan de omformuleres og udvikles, men vi håber, at du har forstået princippet.
Vi anbefaler, at du optimerer dine CTA'er undervejs, indtil du finder det budskab, der giver genklang hos din målgruppe.
CTA, eller Call-to-Action, opfordrer dine modtagere til at udføre en bestemt handling. Uanset om det er din hjemmeside, nyhedsbrev eller indlæg på dine sociale medier, spiller CTA'er en vigtig rolle i din kommunikation, fordi de påvirker din målgruppes næste skridt.
I denne artikel giver vi dig konkrete eksempler på CTA'er, som du kan arbejde med i praksis, og en begrundelse for, hvorfor de virker.
Hvad er en CTA?
Afhængigt af kontekst, formål og mål kan CTA'er variere i format og indeholde forskellige versioner af opfordringer.
En generel regel for CTA'er er, at de skal tiltrække opmærksomhed og interesse nok til, at modtagerne klikker sig videre til næste trin.
Ønsker du at øge trafikken til din hjemmeside via annoncer, indsamle e-maildata via et whitepaper eller generere leads via en chat?
Når du har et klart billede af dine behov og mål, kan du også få styr på, hvilke CTA'er du skal arbejde med og hvorfor.
For at give dig lidt inspiration på vejen har vi listet 50 CTA'er, der skaber resultater.
1. Download nu
Downloadbart indhold på websites har vist sig at være en effektiv måde at indsamle kontaktoplysninger fra potentielle kunder på.
Eksempler på indhold, der kan downloades, er whitepapers, vejledninger, skabeloner eller artikler, der er skræddersyet til din branche, viden og målgruppe.
For at øge interessen for indholdet anbefaler vi, at du laver en overskrift, der vækker engagement, og en introduktion til, hvad materialet vil indeholde.
Afslut med en begrundelse, f.eks. vil du gerne vide mere om, hvordan dette produkt fungerer trin for trin? Klik på knappen "Download nu".
2. Læs denne uges tips
Arbejder du med nyhedsbreve og ønsker du flere abonnenter? Gør dette nemmere på din hjemmeside med en unik motivation.
Hvad indeholder dine nyhedsbreve? Nyheder om branchen, tilbud eller produkttips?
Tag udgangspunkt i indholdet, og nævn det i din Call to Action-knap sammen med en kort beskrivelse af, hvad læserne kan forvente at finde i dit nyhedsbrev.
3. Udnyt tilbuddet
Uanset hvilken branche du er i, uanset om du tilbyder produkter eller tjenester, motiverer tilbud og rabatter en stor del af brugerne i dag.
Følelsen af at "spare penge" kan være et af de mest virkningsfulde budskaber, du kan bruge i din kommunikation.
Motiver dine potentielle kunder til at registrere deres oplysninger for at modtage dine udsendelser, f.eks. ved at tilbyde dem en rabatkode "til gengæld".
Rabatten kan præsenteres som en procentdel eller som en bonus, som de kan benytte sig af ved deres næste køb.
Hvis du vil motivere yderligere, kan du tilføje en ekstra mulighed "Nej tak, jeg foretrækker at betale fuld pris", hvilket vil få dine modtagere til at tænke sig om en ekstra gang.
4. Book en tid
Kortfattet og klart.
Nogle gange behøver det ikke at være mere kompliceret end det.
Uanset om du vil invitere dine kunder til at booke en konsultation, en lægeaftale eller en frisøraftale, er det vigtigt, at du gør processen enkel for dem.
De skal ikke være nødt til at søge rundt på hjemmesiden eller læse en hel forklaring på, hvorfor de skal lave en aftale med dig, for at finde oplysningerne.
Derfor skal du placere dit call-to-action allerede i menuafsnittet på dit websted, i slutningen af hver side blandt kontaktoplysningerne samt under udvalgte afsnit.
Du kan også bruge denne form for CTA i dine nyhedsbreve, artikler og indlæg på sociale medier.
5. Reserver min plads
Det er almindeligt at bruge udtrykket "din" eller "dine", når det drejer sig om CTA'er. Det er "din konto", der skal registreres, "din guide", der skal downloades, eller "dit sæde", der skal reserveres til fremtidige biografbesøg.
Hvis du i stedet ændrer disse til "min" eller "mine", har du mulighed for at fremkalde en følelse af ejerskab hos modtageren.
Følelsen af, at det er min plads, der er på spil, øger motivationen til ikke at "gå glip af" muligheden.
6. Generer flere leads
I mange tilfælde googler vi rundt for at finde svar, tilbud eller løsninger på et problem. Derfor bør du oprette en CTA, der hurtigt giver svar på de besøgendes spørgsmål og behov.
Hvis du f.eks. ønsker at opfordre dine brugere til at downloade en tjekliste på din hjemmeside, hvor indholdet fokuserer på at generere flere leads, skal du formulere dit call to action i overensstemmelse med målet.
Andre foreslåede CTA'er er "hvordan du kan øge dit salg" eller "udvid din kundeportefølje med få enkle trin".
7. Gør min computer sikker i dag
Et andet godt eksempel på en CTA, der opfylder brugernes behov, er en direkte løsning på et problem. Hvis du f.eks. arbejder inden for IT og tilbyder cybersikkerhedsløsninger, kan en klar opfordring til handling, der er knyttet til et direkte resultat, virke effektivt på potentielle kunder.
Skræddersy din CTA til dit tilbud og overbevis modtagerne om, at det er et "quick fix", som ikke behøver at blive overvejet.
8. Start min gratis prøveperiode
En strategisk måde at lokke nye kunder til at tilmelde sig en ny tjeneste eller et nyt abonnement på er at give dem en "gratis" prøveperiode.
Uanset om det er en streamingtjeneste som Netflix, et abonnement på et tidsskrift eller en IT-supporttjeneste, har du nu mulighed for at overbevise kunderne om, at de i en vis periode fortsat vil benytte sig af dit indhold og dine tjenester.
9. Forstå, hvad der sker, før det sker - begynd at abonnere i dag
Driver du et nyhedsmagasin og ønsker at øge antallet af abonnenter?
Lad være med at bede om det indlysende: Begynd at abonnere. Men giv dem en grund til at abonnere på netop dit magasin.
Udgiver du de seneste nyheder, uddyber du teorier eller nicher du inden for en bestemt branche? Der kan være mange grunde, så prøv det.
10. Tilmeld dig vores nyhedsbrev og vær med i lodtrækningen om X
Driver du en webshop og ønsker at motivere dine besøgende til at tilmelde sig dit nyhedsbrev?
Vi har talt om rabatter og bonuskuponer før, men en anden udløsende faktor kunne være chancen for at vinde "kontanter".
Enhver CTA, der (muligvis) giver kunderne noget tilbage, bliver en ekstra motivation for dem til at opgive deres kontaktoplysninger, hvilket i mange tilfælde fører dem hele vejen til et køb.
11. Kom i gang
Et klart og enkelt call-to-action, som er godt at have i forbindelse med dine tjenester eller tilbud på hjemmesiden.
Det kan være for et digitalt kursus, et medlemskab af et fitnesscenter eller et redigeringsværktøj.
Der er mange grunde til at opfordre brugerne til at tage det næste skridt, og selv om det kan lyde indlysende, giver det dem et ekstra skub på vejen.
12. Giv X en chance for at ...
En mere ydmyg tone kan være effektiv, når det gælder visse brancher og målgrupper.
Hvis du f.eks. arbejder inden for ældrepleje eller tandpleje, hvor meget handler om tillid, omsorg og ekspertise, kan en CTA som "Giv Skovbakkens Plejehjem en chance for at tage sig af dine kære" være en god idé.
I mange tilfælde er emnet følelsesladet, hvilket betyder, at påtrængende eller overdrevent salgsorienteret kommunikation kan have den modsatte effekt.
På den anden side vil en varmere tone, der indgyder tillid og er omsorgsfuld, give dig mulighed for at vække nysgerrighed og et behov for at vide mere.
13. Læs mere
En klassisk CTA på hjemmesider, hvor følgere får mulighed for at få flere oplysninger om et bestemt emne eller en bestemt tjeneste.
CTA'en bruges bedst på landingssider, hvor virksomheder typisk deler korte oplysninger for at vække interessen og derefter fører trafikken videre til undersider for at få mere detaljerede oplysninger.
"Læs mere" kan også bruges i nyhedsbreve, hvor du kan henvise til artikler, produkter og kampagner, f.eks. på websiden.
14. Kontakt os
Dette er en anden klassisk CTA, der er meget anvendt på både websites og i annoncer på sociale medier.
Gør det nemt for modtagerne at komme i kontakt med dig og din virksomhed. Hvis brugerne skal lede efter dine kontaktoplysninger, kan det være, at de mister interessen for dit tilbud i mellemtiden.
15. Læs det seneste gossip om os
Nutidens forbrugere stoler i høj grad på referencer og anmeldelser, når de køber et nyt produkt eller en ny tjenesteydelse.
Derfor bør du altid motivere dine kunder til at efterlade anmeldelser efter et køb eller en oplevelse, som du så kan præsentere på din hjemmeside.
Forbrugerne føler sig trygge ved at vide, at en anden allerede har haft mulighed for at prøve produktet og i bedste fald anbefale det.
På denne måde ved den potentielle køber, hvad han/hun kan forvente, og slipper for at lide under et "fejlkøb".
Med andre ord, hvis du opfordrer kunderne til at tage dine anbefalinger til efterretning via en CTA og gør det nemt for dem at finde den rigtige anbefaling, så virker det ofte.
Hvordan du vælger at formulere det, er op til dig og dit brands tone-of-voice, men selvfølgelig skal det lyde interessant.
16. Se dine personlige anbefalinger
Nutidens forbrugere sætter pris på personlig kommunikation, som kan omfatte anbefalinger, tilbud og opfordringer.
Hvis du arbejder med nyhedsbreve i dag, har du gode muligheder for at skræddersy personlige beskeder til alle dine kontakter.
Læs mere om, hvordan automatiseret e-maila fungerer her.
Din CTA bør fremhæve indholdets personlige karakter, f.eks.
- "Tilbud - kun for dig, der..."
- "Udvalgte produkter efter dine præferencer"
- "Match dit seneste køb"
- "Nyheder, du ikke vil gå glip af".
17. Få besked, når produktet er på lager igen
I stedet for at kunderne selv skal gå ind på din hjemmeside hver anden dag og følge op på, om størrelsen, farven eller andet er tilbage, og også risikere at glemme produktet, mens de venter, har du mulighed for selv at følge op på processen og også anbefale lignende produkter.
Denne version af CTA'en styrker forholdet til dine kunder og er en service, som er svær at afvise.
18. Start din rejse med os
CTA'er, der er inkluderende, har en tendens til at skabe en positiv respons.
Hvis du f.eks. arbejder med sundhed, fitness og wellness, kan en CTA som denne både inspirere og motivere modtagerne til at tage det næste skridt.
De er ikke alene i deres udvikling, I gør det sammen. Når nogen skal til at foretage store ændringer i deres liv, bryde mønstre og lære nye vaner, er støtte en af de vigtigste motiverende faktorer. Så brug dette i din CTA.
19. Bliv premium-medlem
Uanset om du bruger premium, guld eller diamant som betegnelse for dit "topmedlemskab", har betegnelsen "premium" en vis klang og et vist præg, som mange af nutidens forbrugere stræber efter.
Det kan være, at de betaler mere om måneden til gengæld for flere tjenester og bliver belønnet med status.
Et andet eksempel er medlemskab af en kundeklub, som får dem til at nå et bestemt niveau gennem deres køb hos dig.
Uanset hvad, kan en eksklusivitet få forbrugerne til at blive medlemmer, shoppe mere eller betale mere for dine tjenester. En given CTA for dem af jer, der arbejder med medlemskaber, pakker og salg.
20. Vælg min pakke
Det er ikke et spørgsmål om, hvorvidt de ønsker at tilmelde sig en pakke, foretage et køb eller endda registrere sig.
Det er spørgsmålet om, hvilken pakke de egentlig skal vælge? Denne form for CTA er virkningsfuld og har en tendens til at reducere modtagernes betænkningstid.
Brug den med fordel på din landingsside for at lede forbrugerne til dine tilbud. Igen arbejder vi med udtrykket "min", fordi pakken allerede er deres, det er en selvfølge.
21. Bliv førsteprioritet
Vi har alle tænkt på det. Ville det ikke være rart ikke at skulle stå i den lange kø i supermarkedet?
Det er der desværre ikke noget at gøre ved, men digitalt kan man.
Skal du lancere et nyt produkt eller en ny tjeneste?
Tilbyd kunderne "prioritet" i din CTA ved at reservere et produkt, tid eller en tjeneste til dem. Hvem kan sige nej til dette tilbud?
22. Se video
Nogle gange er en god tekst ikke nok til at sælge et produkt, en tjeneste eller en oplevelse.
Du skal formidle en følelse, en vision, måske endda en drøm. Dette gøres bedst visuelt, helst via en video.
Opmuntre modtagerne til at engagere sig i dit indhold med et enkelt tryk på en knap.
23. Køb nu
Vi kan ikke kalde dette en komplet CTA-liste uden at nævne den mest nyttige og indlysende af dem alle.
Handlen vil aldrig blive afsluttet, medmindre brugerne har mulighed for at foretage deres køb.
Der er ingen grænser for, hvor mange gange du kan bruge denne form for CTA. Mere er mere, og det er en fordel for dig!
24. Vi er online
Live chats er blevet et effektivt værktøj, når det gælder kundeservice, support og leadgenerering - alle tider af døgnet.
Ved hjælp af uddannede chatkonsulenter tilbyder vi hos Weply f.eks. skræddersyet kundeservice baseret på brugernes behov og adfærd.
Chatkonsulenterne motiverer den første kontakt hurtigt og nemt direkte på hjemmesiden og behandler derefter modtageren gennem en personlig service.
25. Følg os for mere inspiration
Relevante besøgende, der har en ægte interesse i dit brand og dit tilbud, er ofte glade for at engagere sig i dit indhold via flere kanaler.
Opfordr altid dine modtagere til at følge dig på sociale medier via din hjemmeside, dit nyhedsbrev eller din blog.
Den nemmeste måde at gøre dette på er ved at kommunikere din CTA i forbindelse med dine ikoner på de sociale medier, som igen linker direkte til dine profiler.
Det vil både hjælpe dig med at udvide dine konti, men også med at nå ud til modtagerne oftere og med varieret indhold.
De resterende 25 CTA'er, som du kan anvende i dine marketingaktiviteter, får du her:
26. Hjælp mig med at komme i mål
27. Giv mig det bedste tilbud
28. Gratis evaluering
29. Find dit drømmehjem
30. Alt du skal vide om X
31. Få eksperttips
32. Book de sidste pladser
33. Læg i kurven
34. Start din prøveperiode nu
35. Prøv gratis
36. Registrer mig nu
37. Afslut dit køb nu
38. Gå til kassen
39. Køb mere
40. Vis mig lignende produkter
41. Se udvalget
42. Få eksklusiv adgang
43. Jeg vil være med i klubben!
44. Jeg vil starte mit medlemskab i dag
45. Bestil nu
46. Reserver en prøvekørsel
47. Få mere information
48. Køb nu og få 50% rabat
49. Begrænset tilbud, book nu
50. Start nu og se resultater inden for 6 uger
Sikke en omgang!
Listen kan være lang, men også irrelevant. Ovenfor har vi givet dig 50 variationer af CTA'er, som du kan bruge til din fordel i din kommunikation og på dine digitale platforme.
Afhængigt af branche, tilbuddet og tjenesten kan de omformuleres og udvikles, men vi håber, at du har forstået princippet.
Vi anbefaler, at du optimerer dine CTA'er undervejs, indtil du finder det budskab, der giver genklang hos din målgruppe.