Weply vs. Intercom

Weply og Intercom er begge livechat-udbydere, der gør det muligt for virksomheder at interagere personligt i realtid med besøgende på deres hjemmeside. Dog er der stor forskel på de to virksomheders samlede service. Weply skiller sig ud ved at tilbyde en komplet chatløsning, hvor chatten bemandes personligt eksternt 24/7, og samtidig modtager du kvalificerede leads direkte i din indbakke.

group-chat

Personligt bemandet chat

Intercoms Business Messenger er en mulighed for dig, der selv ønsker at bemande din chat og besvare dine hjemmesidebesøgendes spørgsmål. Desuden kan du tilføje en chatbot-funktion, der forsøger at besvare kunders spørgsmål, inden de stilles videre til en medarbejder. Som kunde hos Weply bemander professionelle chatkonsulenter din chat, så du ikke skal løfte en finger selv. Vores chatkonsulenter er ansat internt hos os, og bliver løbende trænet og videreuddannet. Derudover bliver de i takt med, at de lærer din forretning og kunder at kende bedre og hurtigere til at besvare dine chats. Generelt er udskiftningen af vores chatkonsulenter lav, hvilket betyder, at du kan forvente, at det ofte er de samme, der gang på gang håndterer din chat.

Online 24/7

Modsat Intercom, er du hos Weply garanteret 24/7 tilgængelighed - 365 dage om året. Der vil altid sidde en chatagent klar på din hjemmeside til at håndtere dine potentielle kunders spørgsmål. Med Intercoms chat er det dine interne ressourcer, der afgør din tilgængelighed. Typisk har virksomheder kun mulighed for at være online inden for normale åbningstider, hvilket gør, at man går glip af en stor del af ens fulde salgspotentiale. Vores data viser nemlig, at +50% af alle chats kommer uden for tidsrummet 9-16, og at 23% af alle chats kommer i weekenden. Hos Weply er 24/7 tilgængelighed derfor en del af pakken, da vi ved, hvor mange, der vil i kontakt med virksomheder, når de selv har fri fra arbejde.

save-time
chat bubbles

Dyb forståelse for sprogets nuancer

Vi mennesker er ikke ens, hvilket også gælder vores måde at kommunikere på. En sætning kan forstås på mange måder, og det er ikke altid, at det er muligt at forstå spørgsmålet uden også at forstå konteksten. Derfor er menneskers evne til at forstå en kontekst og udvise empati essentielt. Men ikke alle kan håndtere chats, der bidrager til en god kundeoplevelse. Weplys chatkonsulenter har en dyb forståelse for sprogets nuancer. Selvom det kan være angstprovokerende at lade eksterne chatkonsulenter håndtere dine online kundedialoger, kan vi forsikre dig om, at de er de absolut bedste til det. De er nemlig specialister i online dialoger og samtalepsykologi, og er bl.a. uddannet i spørgeteknik, spejling, dialogstyring og metakommunikation.

Leadgenerering tager din chat til næste niveau

Ikke alene er Weplys chatagenter specialister i den gode dialog online. De er også specialister i leadgenerering. De vurderer, hvornår der er vist købsinteresse, og indhenter derefter oplysninger på dem, der er klar til at købe. Det skaber værdi for dig, da du får leveret kvalificerede købeklare leads direkte i deres indbakke. Du slipper for at bruge tid og ressourcer på at håndtere kundehenvendelser, der viser sig ikke at være relevante for dig. Desuden er du hos Weply selv med til at bestemme, hvem du gerne vil modtage leads på. Du vil f.eks. kunne have leadkrav om, at kunden skal give både navn, telefonnummer, e-mail og bo inden for et specifikt geografisk område.

funnel-ROI
easy-implementation

Implementering på 5 minutter

At få sin Weply-chat online kræver ikke lange opsætningsprocedurer. Selve opsætningen tager kun 5 minutter. Derfra vil din chat været bemandet 24/7 af rigtige mennesker, der er specialister i online dialoger og at konvertere hjemmesidebesøgende til leads. Derudover vil Weplys chat ikke trække på interne ressourcer i forbindelse med implementeringen af chatten. Da chatten netop er bemandet af eksterne chatkonsulenter, skal der ikke bruges tid og ressourcer på at oplære dine medarbejder i, hvordan de skal bruge platformen og besvare chats. Weply vil være din eksterne samarbejdspartner, der vil føles som en ekstra intern medarbejder.

Chatten der gør Google glad

Chats påvirker hjemmesiders SEO-rating. De fleste chatservices går ind og påvirker din hjemmesides rating negativt, da den forringer hjemmesidehastigheden. Modsat andre udbydere, forbedrer Weplys hurtige og lette widget hjemmesiders SEO-rating. Chatten højner hjemmesiders page authority gennem øget engagement, hvilket påvirker hjemmesidens SEO-rating positivt. Dette skaber værdi for dig, da det i sidste ende gør, at du får mere trafik ind på din hjemmeside. Du kan derfor bekymringsfrit implementere Weplys widget, da den ikke forringer nogle SEO-parametre.

medal-search

Klar til at give dine hjemmesidebesøgende en unik og personlig livechat oplevelse?