Kundecase – Lyd & Billede Specialisten

Tredobler antallet af kunder, de kommer i kontakt med

Kundecase – Lyd & Billede Specialisten

Tredobler antallet af kunder, de kommer i kontakt med

Kundecases_LBS_3

Udfordringen før Weply

Da Lyd & Billede Specialisten besluttede sig for at udvide sit koncept til internettet, ønskede de at forblive tro mod deres gamle dyder med personlig rådgivning og personalisering inden for handel.  

Før de fik Weply, var de udfordret af, at når potentielle kunder besøgte deres webshop, kunne de browse hvileløst rundt, da der ikke var nogen til at hjælpe dem. Der var ikke nogen at komme i kontakt med eller til at ekspedere dem.  

Hos Lyd & Billede Specialisten ville de aldrig lade kunderne gå rundt i deres butik uden at spørge, om de har brug for hjælp, så hvorfor gøre det i webshoppen, spørger indehaveren Laust sig selv.  

Udfordringen før Weply

Da Lyd & Billede Specialisten besluttede sig for at udvide sit koncept til internettet, ønskede de at forblive tro mod deres gamle dyder med personlig rådgivning og personalisering inden for handel.  

Før de fik Weply, var de udfordret af, at når potentielle kunder besøgte deres webshop, kunne de browse hvileløst rundt, da der ikke var nogen til at hjælpe dem. Der var ikke nogen at komme i kontakt med eller til at ekspedere dem.  

Hos Lyd & Billede Specialisten ville de aldrig lade kunderne gå rundt i deres butik uden at spørge, om de har brug for hjælp, så hvorfor gøre det i webshoppen, spørger indehaveren Laust sig selv.  

Kundecases_LBS_3

Personlig tilstede online, ligesom i butikken

Weply var et godt match, der kunne løse deres udfordring og ønske om at være personligt tilgængelig online. Med Weply er de personligt tilgængelige overfor potentielle kunder 24/7 på deres webshop og sikrer, at de ikke går glip af salg uden for deres åbningstid. 

Weplys chatkonsulenter håndterer den indledende dialog på hjemmesiden og sørger for, at den besøgende kommer i kontakt med den relevante person med specialistviden inden for f.eks. tv eller hi-fi. Forretningen viser initiativ for deres kunder online og giver en høj grad af service, præcis ligesom de gør i deres fysiske butikker.  

Personlig tilstede online, ligesom i butikken

Weply var et godt match, der kunne løse deres udfordring og ønske om at være personligt tilgængelig online. Med Weply er de personligt tilgængelige overfor potentielle kunder 24/7 på deres webshop og sikrer, at de ikke går glip af salg uden for deres åbningstid. 

Weplys chatkonsulenter håndterer den indledende dialog på hjemmesiden og sørger for, at den besøgende kommer i kontakt med den relevante person med specialistviden inden for f.eks. tv eller hi-fi. Forretningen viser initiativ for deres kunder online og giver en høj grad af service, præcis ligesom de gør i deres fysiske butikker.  

Sender stærkt signal til de besøgende

For Lyd & Billede Specialisten er personlig rådgivning deres højeste prioritet. Derfor er de glade for at kunne sende et stærkt signal om, at de er tilgængelige 24/7. De har kunne mærke, hvordan det har skabt værdi gennem hele kundens købsrejse. 

I den indledende fase sørger Weply for at holde på den besøgendes interesse gennem en personlig dialog om deres behov og derefter sørge for, at de kommer i kontakt med en relevant specialist.  

Imens kunden stadig overvejer købet eller er i gang med handlen, kan personen bruge chatten til at holde kontakten. Er der en, som personen har brug for at tale med, kan de også henvende sig der. Efter handlen kan der være spørgsmål til produktet, til betalingen eller lignende. I den situation kan de henvende sig og blive peget i retning af svaret.  

Ved at kunderne kan henvende sig i chatten og komme i dialog med et rigtigt menneske ligegyldigt hvad tid det er på døgnet, har optimeret den online kundeoplevelse markant hos Lyd & Billede Specialisten.  

Sender stærkt signal til de besøgende

For Lyd & Billede Specialisten er personlig rådgivning deres højeste prioritet. Derfor er de glade for at kunne sende et stærkt signal om, at de er tilgængelige 24/7. De har kunne mærke, hvordan det har skabt værdi gennem hele kundens købsrejse. 

I den indledende fase sørger Weply for at holde på den besøgendes interesse gennem en personlig dialog om deres behov og derefter sørge for, at de kommer i kontakt med en relevant specialist.  

Imens kunden stadig overvejer købet eller er i gang med handlen, kan personen bruge chatten til at holde kontakten. Er der en, som personen har brug for at tale med, kan de også henvende sig der. Efter handlen kan der være spørgsmål til produktet, til betalingen eller lignende. I den situation kan de henvende sig og blive peget i retning af svaret.  

Ved at kunderne kan henvende sig i chatten og komme i dialog med et rigtigt menneske ligegyldigt hvad tid det er på døgnet, har optimeret den online kundeoplevelse markant hos Lyd & Billede Specialisten.  

Skræddersyet løsning

Indehaveren af forretningen, Laust, kan tydeligt mærke, hvordan løsningen er skræddersyet til dem. I samarbejde med deres Customer Success Manager hos Weply har de løbende optimeret og finpudset, hvordan de tilgår kunderne og hvilken jargon, de bruger i chatdialogerne. 

Vi har haft en rigtig god dialog med Weply omkring, hvordan vores kunder skal håndteres. Det er løbende blevet finpudset, hvilket har hjulpet os meget. Det betyder blandt andet, at vores team bliver aflastet, da flere af de mere generelle spørgsmål kan håndteres eksternt.

Skræddersyet løsning

Indehaveren af forretningen, Laust, kan tydeligt mærke, hvordan løsningen er skræddersyet til dem. I samarbejde med deres Customer Success Manager hos Weply har de løbende optimeret og finpudset, hvordan de tilgår kunderne og hvilken jargon, de bruger i chatdialogerne. 

Vi har haft en rigtig god dialog med Weply omkring, hvordan vores kunder skal håndteres. Det er løbende blevet finpudset, hvilket har hjulpet os meget. Det betyder blandt andet, at vores team bliver aflastet, da flere af de mere generelle spørgsmål kan håndteres eksternt.

Laust close up organic shape

“Chatten virker enormt aflastende for teamet og er med til, at vi kan udnytte vores ressourcer optimalt”

— LAUST NIELSEN | INDEHAVER

Mads Aagaard, Controller

Laust close up organic shape

“Chatten virker enormt aflastende for teamet og er med til, at vi kan udnytte vores ressourcer optimalt”

— LAUST NIELSEN | INDEHAVER

Resultatet med Weply

Efter Lyd og Billede Specialisten har fået Weply er de lykkes med at kopiere deres koncept til en webshop uden af gå på kompromis med den personlige oplevelse og rådgivning, som er kernen i deres forretning.  Med Weply er de altid tilgængelig og formår at holde den nære kontakt til deres kunder, selvom det er på deres webshop.

Det har resulteret i en tredobling af antal besøgende på deres webshop, som de kommer i kontakt med. De har derudover nedbragt antallet af indgående telefonopkald og mails betydeligt, og opnået en væsentlig forøgelse af deres effektivitet.  

Medium Lyd & Billede Specialisten 2
verified (3)

50%

CHATS BLIVER TIL
VARME LEADS

moon

63%

LEADS UDENFOR
NORMAL ÅBNINGSTID

Last updated: July 2023

Resultatet med Weply

Efter Lyd og Billede Specialisten har fået Weply er de lykkes med at kopiere deres koncept til en webshop uden af gå på kompromis med den personlige oplevelse og rådgivning, som er kernen i deres forretning.  Med Weply er de altid tilgængelig og formår at holde den nære kontakt til deres kunder, selvom det er på deres webshop.

Det har resulteret i en tredobling af antal besøgende på deres webshop, som de kommer i kontakt med. De har derudover nedbragt antallet af indgående telefonopkald og mails betydeligt, og opnået en væsentlig forøgelse af deres effektivitet.  

Medium Lyd & Billede Specialisten 2
verified (3)

50%

CHATS BLIVER TIL
VARME LEADS

moon

63%

LEADS UDENFOR
NORMAL ÅBNINGSTID

Last updated: July 2023

advisor-icon_icon_website_optimized

Aflaster teamet

De aflaster deres telefoner og reducerer henvendelser i indbakken.

conversation-icon_icon_website_optimized

Tredoblet kontaktrate

De kommer i kontakt med 3x så mange besøgende på hjemmesiden.

availability_icon_website_optimized

Leads klar til sælgerne

Når de møder ind om morgenen, ligger der varme leads klar til sælgerne.

advisor-icon_icon_website_optimized

Aflaster teamet

De aflaster deres telefoner og reducerer henvendelser i indbakken.

conversation-icon_icon_website_optimized

Tredoblet kontaktrate

De kommer i kontakt med 3x så mange besøgende på hjemmesiden.

availability_icon_website_optimized

Leads klar til sælgerne

Når de møder ind om morgenen, ligger der varme leads klar til sælgerne.

Se flere Weply kundehistorier

Industries_SMALL_COLLAGEBOMAE

Bomae

Investeringen var allerede tjent hjem på et par dage.

Industries_SMALL_COLLAGEMalerfimelykkebo

Malerfirmaet Lykkebo

Sådan fik de flere kunder med samme budget.

Industries_SMALL_COLLAGEUggerhoejbiler

Uggerhøj Biler

De tog presset af telefonerne og udviser tilgængelighed.

Industries_SMALL_COLLAGEoeenklinikken

Øjenklinikken Hørsholm

De konverterer flere
besøgende til salg.

Se flere Weply kundehistorier

Industries_SMALL_COLLAGEBOMAE

Bomae

Investeringen var allerede tjent hjem på et par dage.

Industries_SMALL_COLLAGEMalerfimelykkebo

Malerfirmaet Lykkebo

Sådan fik de flere kunder med samme budget.

Industries_SMALL_COLLAGEUggerhoejbiler

Uggerhøj Biler

De tog presset af telefonerne og udviser tilgængelighed.

Industries_SMALL_COLLAGEoeenklinikken

Øjenklinikken Hørsholm

De konverterer flere
besøgende til salg.

Så nemt er det at komme i gang med at få flere leads

installation icon

1. Installér chat på kun fem minutter

Du vil få tilsendt et script, som skal indsættes på din hjemmeside. Har du brug for teknisk vejledning, står vi naturligvis til rådighed.

conversation icon

2. Vi tager os af kundehenvendelser

Vi håndterer alle henvendelser på chatten 24/7 alle årets dage, og hjælper dine kunder med at finde de informationer, de mangler.

Leads icon

3. Vi sender varme leads videre til dig

Vi indhenter information om kundens behov og sender købeklare leads direkte til din indbakke og CRM-system.

Så nemt er det at komme i gang med at få flere leads

installation icon

1. Installér chat på kun fem minutter

Du vil få tilsendt et script, som skal indsættes på din hjemmeside. Har du brug for teknisk vejledning, står vi naturligvis til rådighed.

conversation icon

2. Vi tager os af kundehenvendelser

Vi håndterer alle henvendelser på chatten 24/7 alle årets dage, og hjælper dine kunder med at finde de informationer, de mangler.

Leads icon

3. Vi sender varme leads videre til dig

Vi indhenter information om kundens behov og sender købeklare leads direkte til din indbakke og CRM-system.