Artikel | 4 minutters læsning
Sådan konverterer du leads i BoFu
Artikel | 4 minutters læsning
Sådan konverterer du leads i BoFu
I den forrige artikel, Fasthold potentielle kunder i MoFu, opstillede vi strategier, kanaler og indholdskategorier, der passer ind i midten af salgstragten.
I denne artikel vil vi fokusere på strategier i BoFu, Bottom of the Tunnel, og hvordan du konverterer dine leads til kunder med det rigtige indhold.
Hvad betyder BoFu?
Vi har tidligere gennemgået, hvordan potentielle kunder bevæger sig fra at være opmærksomme på et problem eller behov til at være opmærksomme på en løsning gennem et produkt eller en service.
I BoFu, Bottom of the Funnel, har leadet besluttet sig for at investere - men har ikke besluttet sig for løsningen. Højst sandsynligt er de ved at sammenligne tilbud, læse anmeldelser og lære de relevante brands bedre at kende. De er overbevist om, at de har brug for en løsning, men ikke hvilken.
BoFu er det sidste trin i salgstragten, hvilket betyder, at de leads, der befinder sig på dette trin, er varme leads. Det er ikke en stor udfordring at konvertere leads i ToFu, Top of the Funnel, eller i Mofu, Middle of the Funnel.
Men for at leadet skal nå hele vejen til BoFu, skal der være et stærkt behov eller interesse for produktet/servicen. Det er her, salget gennemføres, og det er tid til at uddybe forholdet.
Hvad skal jeg kommunikere under BoFu'en?
Ved BoFu er det vigtigt at have indsigt i, hvad der virkelig motiverer og udløser potentielle kunder til at tage skridtet til at investere i dit tilbud. Nu skal du give dem det lille ekstra og møde dem undervejs.
For at få indsigt i, hvordan du gør dette, anbefaler vi, at du reflekterer over følgende spørgsmål:
- Hvad adskiller dit brand fra dine konkurrenter, og hvordan kan du kommunikere dette?
- Hvem er dine (bedste) kunder i dag? Hvis du går tilbage i historien, kan du også se, hvordan du har konverteret dem, og hvad du skal fokusere på.
- Hvilke behov opfylder dit produkt, og hvordan kan du bedst præsentere dette?
- Hvilke spørgsmål stiller dine kunder oftest? På hvilket sted og på hvilket tidspunkt er det bedst at besvare dem?
Når du har taget dig tid til at reflektere og besvare spørgsmålene, er det næste skridt at implementere svarene i din markedsføring.
Strategier under BoFu
Vi anbefaler, at du fokuserer på følgende indholdsstrategier under BoFu:
Gratis prøveperioder eller produkt demos
At give dine potentielle kunder mulighed for at mærke dit produkt eller opleve din løsning er en af de mest effektive strategier i BoFu.
At opleve et produkt eller en tjeneste booster beslutningstagningen. Det kan være en måneds gratis prøveperiode på et abonnement, en musiktjeneste eller et digitalt kursus.
Når modtageren først har prøvet dit produkt eller din tjeneste, vil han/hun (forhåbentlig) aldrig kunne undvære det.
Gratis anmeldelser eller vurderinger
Vurderinger er en fantastisk måde at skabe værdi for dine potentielle kunder.
Du kan f.eks. tilbyde en gratis vurdering af deres SEO-ranking. Beviset vil give kunden tillid til deres beslutningstagning. De har virkelig brug for hjælp, og du har som virksomhed vist din ekspertise på dette område.
Produkt- og prisbrochure
Præsenter din virksomhed, dine produkter og tjenester gennem en brochure, der skaber et brand.
Dette vil give kunden et klarere billede af, hvad du tilbyder, til hvilken pris og med hvilke fordele. Sørg for, at den besvarer alle potentielle spørgsmål. Her er der ikke plads til at miste kunden på grund af et hul i indholdet i din brochure.
Livechat
Livechat er et effektivt værktøj til at indsamle oplysninger om potentielle leads' købsrejse. Analyser, hvad de besøgende primært spørger om på din side, og hvad der får dem til at afstå eller foretage et køb.
Da live chat er den eneste interaktive kanal, som dine kunder kan kommunikere med på dit website, kan vi love, at der kan hentes væsentlige oplysninger fra samtalerne. Lad disse oplysninger tjene som en vejledning for din fremtidige salgsstrategi.
Lad behovet diktere
Alle strategier har til formål at tilføre værdi til dine potentielle kundeemner, hvilket giver dig mulighed for at uddybe dit forhold til dem. Uanset om det er i form af personlig service, gratis prøveperioder eller informative produktbrochurer.
Lad behovet diktere, ligegyldigt hvilken strategi, du vælger. I din kommunikation bør du fokusere på det behov, du dækker fremfor dit produkt eller service. Så vil købsinteressen vokse og du vil konvertere flere leads i din BoFu.
I den forrige artikel, Fasthold potentielle kunder i MoFu, opstillede vi strategier, kanaler og indholdskategorier, der passer ind i midten af salgstragten.
I denne artikel vil vi fokusere på strategier i BoFu, Bottom of the Tunnel, og hvordan du konverterer dine leads til kunder med det rigtige indhold.
Hvad betyder BoFu?
Vi har tidligere gennemgået, hvordan potentielle kunder bevæger sig fra at være opmærksomme på et problem eller behov til at være opmærksomme på en løsning gennem et produkt eller en service.
I BoFu, Bottom of the Funnel, har leadet besluttet sig for at investere - men har ikke besluttet sig for løsningen. Højst sandsynligt er de ved at sammenligne tilbud, læse anmeldelser og lære de relevante brands bedre at kende. De er overbevist om, at de har brug for en løsning, men ikke hvilken.
BoFu er det sidste trin i salgstragten, hvilket betyder, at de leads, der befinder sig på dette trin, er varme leads. Det er ikke en stor udfordring at konvertere leads i ToFu, Top of the Funnel, eller i Mofu, Middle of the Funnel.
Men for at leadet skal nå hele vejen til BoFu, skal der være et stærkt behov eller interesse for produktet/servicen. Det er her, salget gennemføres, og det er tid til at uddybe forholdet.
Hvad skal jeg kommunikere under BoFu'en?
Ved BoFu er det vigtigt at have indsigt i, hvad der virkelig motiverer og udløser potentielle kunder til at tage skridtet til at investere i dit tilbud. Nu skal du give dem det lille ekstra og møde dem undervejs.
For at få indsigt i, hvordan du gør dette, anbefaler vi, at du reflekterer over følgende spørgsmål:
- Hvad adskiller dit brand fra dine konkurrenter, og hvordan kan du kommunikere dette?
- Hvem er dine (bedste) kunder i dag? Hvis du går tilbage i historien, kan du også se, hvordan du har konverteret dem, og hvad du skal fokusere på.
- Hvilke behov opfylder dit produkt, og hvordan kan du bedst præsentere dette?
- Hvilke spørgsmål stiller dine kunder oftest? På hvilket sted og på hvilket tidspunkt er det bedst at besvare dem?
Når du har taget dig tid til at reflektere og besvare spørgsmålene, er det næste skridt at implementere svarene i din markedsføring.
Strategier under BoFu
Vi anbefaler, at du fokuserer på følgende indholdsstrategier under BoFu:
Gratis prøveperioder eller produkt demos
At give dine potentielle kunder mulighed for at mærke dit produkt eller opleve din løsning er en af de mest effektive strategier i BoFu.
At opleve et produkt eller en tjeneste booster beslutningstagningen. Det kan være en måneds gratis prøveperiode på et abonnement, en musiktjeneste eller et digitalt kursus.
Når modtageren først har prøvet dit produkt eller din tjeneste, vil han/hun (forhåbentlig) aldrig kunne undvære det.
Gratis anmeldelser eller vurderinger
Vurderinger er en fantastisk måde at skabe værdi for dine potentielle kunder.
Du kan f.eks. tilbyde en gratis vurdering af deres SEO-ranking. Beviset vil give kunden tillid til deres beslutningstagning. De har virkelig brug for hjælp, og du har som virksomhed vist din ekspertise på dette område.
Produkt- og prisbrochure
Præsenter din virksomhed, dine produkter og tjenester gennem en brochure, der skaber et brand.
Dette vil give kunden et klarere billede af, hvad du tilbyder, til hvilken pris og med hvilke fordele. Sørg for, at den besvarer alle potentielle spørgsmål. Her er der ikke plads til at miste kunden på grund af et hul i indholdet i din brochure.
Livechat
Livechat er et effektivt værktøj til at indsamle oplysninger om potentielle leads' købsrejse. Analyser, hvad de besøgende primært spørger om på din side, og hvad der får dem til at afstå eller foretage et køb.
Da live chat er den eneste interaktive kanal, som dine kunder kan kommunikere med på dit website, kan vi love, at der kan hentes væsentlige oplysninger fra samtalerne. Lad disse oplysninger tjene som en vejledning for din fremtidige salgsstrategi.
Lad behovet diktere
Alle strategier har til formål at tilføre værdi til dine potentielle kundeemner, hvilket giver dig mulighed for at uddybe dit forhold til dem. Uanset om det er i form af personlig service, gratis prøveperioder eller informative produktbrochurer.
Lad behovet diktere, ligegyldigt hvilken strategi, du vælger. I din kommunikation bør du fokusere på det behov, du dækker fremfor dit produkt eller service. Så vil købsinteressen vokse og du vil konvertere flere leads i din BoFu.