Weply vs. Zendesk
Hos Weply mener vi, at din chatløsning skal være en komplet pakke, der skaber værdi på flere parametre og ikke kun en levering af software. Weply er en personlig døgnbemandet livechat, der har et sjette gear i form af leadgenerering, som gør det til det perfekte multitool for både dig og dine kunder.
Personligt bemandet chat
Muligheden for at kunne interagere online med et rigtigt menneske, er gået fra at være noget kunder håbede på at kunne til at forvente, at de kan. Personlige bemandede chats er kommet for at blive. I modsætning til Zendesk bemander Weply selv chatten. Vi har et korps af trænede, uddannede og serviceminded chatkonsulenter, som vil være din digitale receptionist. Ved at lade Weplys chatagenter stå for håndteringen af din online kundehenvendelse kan du uden at løfte en finger sikre dig, at dine kunder får en god oplevelse på din hjemmeside.
Online 24/7
En hjemmeside har ikke åbningstider. Den er tilgængelig døgnet rundt, hvilket sidens ejermand også skal være. En fysisk butik uden personale i åbningstiden er uhørt, ligesom det er, hvis en hjemmeside ikke er tilgængelig 24/7. Derfor sidder Weplys chatkonsulenter klar døgnet rundt 365 dage om året for at byde dine hjemmesidebesøgende velkommen og håndtere deres henvendelser. Med Zendesk vil din chats tilgængelighed afhænge af dine egne interne ressourcer. De færreste virksomheder har selv mulighed for at dække en chat uden for normale arbejdstider.
Dyb forståelse for alle sprogets nuancer
Vi mennesker er ikke ens, hvilket også gælder vores måde at kommunikere på. Kun mennesker har forståelse for sprog og den kontekst, som din potentielle kunde stiller sit spørgsmål i. Men ikke alle kan håndtere chats, der bidrager til en god kundeoplevelse. Modsat Zendesk, har Weply et hold af chatagenter, der er specialister i lige netop online dialoger og samtalepsykologi. De er bl.a. uddannet og testet i spørgeteknik, spejling, dialogstyring og metakommunikation.
Leadgenerering tager chats til næste niveau
Telefonopkald, e-mails og kontaktformularhenvendelser i lange baner. Det lyder jo som enhver forretnings drøm. Det kan dog ende ud i et mareridt, når det går op for en hvor mange af henvendelserne, der er irrelevante. Det ender ud i mange spildte arbejdstimer, der kunne være brugt på at løse arbejdsopgaver. Weply sørger for kun at indsamle og videresende leads på dem, der lever op til dine leadkrav. Tilsvarende findes ikke hos Zendesk – vi er faktisk de eneste på markedet, der tilbyder denne løsning.
Implementering på 5 minutter
At få sin Weply-chat online kræver ikke lange opsætningsprocedurer. Selve opsætningen tager kun 5 minutter. Derfra vil din chat været bemandet 24/7 af rigtige mennesker, der er specialister i online dialoger og at konvertere hjemmesidebesøgende til leads. Modsat Zendesk, vil Weply ikke trække på interne ressourcer i forbindelse med implementeringen af chatten. Da chatten netop er bemandet af eksterne chatkonsulenter, skal der ikke bruges tid og ressourcer på at oplære medarbejdere i, hvordan de skal besvare chats og bruge platformen. Weply vil være din eksterne samarbejdspartner, der vil føles som en ekstra intern medarbejder.
Chatten der gør Google glad
Chats påvirker hjemmesiders SEO-rating. De fleste chatservices går ind og påvirker din hjemmesides rating negativt, da den forringer hjemmesidehastigheden. Modsat andre udbydere, forbedrer Weplys hurtige og lette widget hjemmesiders SEO-rating. Chatten højner hjemmesiders page authority gennem øget engagement, hvilket påvirker hjemmesidens SEO-rating positivt. Dette skaber værdi for dig, da det i sidste ender gør, at du får mere trafik ind på din hjemmeside. Du kan derfor bekymringsfrit implementere Weplys widget, da den ikke forringer nogle SEO-parametre.