Kundecase - Fleasing
AI chatten skuffede – “Leadkvaliteten var ikke en fjerdedel af Weplys”


45%
of Danes prefer to communicate via chat rather than phone or email

1%
of Danes would prefer to chat with robots rather than with humans.
Interview med Kenneth Rasmussen, Head of Sales
Kundecase – Fleasing
AI chatten skuffede – “Leadkvaliteten var ikke en fjerdedel af Weplys”


45%
af danskerne foretrækker at kommunikere via chat, fremfor telefon og e-mail

1%
af danskerne vil hellere chatte med robotter end mennesker
Interview med Kenneth Rasmussen, Head of Sales

Kenneth Rasmussen - Head of Sales
Hvad ser du som de største fordele ved at bruge Weply?
Det er fantastisk, at kunderne får svar med det samme, når de skriver til os på hjemmesiden. De føler sig taget imod og mødt med opmærksomhed, når de har et behov. Selvfølgelig kan chatten ikke svare på alt, men kunden bliver taget seriøst.
Samtidig oplever vi, at Weply er lydhør over for input fra os. Hvis der er behov for at opdatere FAQ-svarene – fx spørgsmål om leasingtyper eller salg af biler på fuld afgift – bliver det ordnet med det samme. Det giver en følelse af, at både vi og kunderne bliver taget alvorligt.
For et par måneder siden testede I en AI-chat som alternativ til os. Hvad fik jer til det?
Vi var nysgerrige på, hvad AI kunne – både generelt og i vores konkrete setup. Det var ikke, fordi vi var utilfredse med Weply. Det handlede mere om at undersøge, om AI kunne give os bredere tilgængelighed og måske supplere det, vi allerede havde.
Hvilke forventninger havde I til AI løsningen? Og blev de indfriet?
Vi forventede, at kunderne ville blive taget seriøst, og at AI’en ville sende henvendelser videre til os, hvis den ikke kunne hjælpe.
Desværre var AI’en meget insisterende. Et eksempel: Hvis en kunde kun oplyste en mailadresse og bad om at blive kontaktet den vej, blev AI’en ved med at kræve et telefonnummer. Det er et problem – for så mister vi leads.
Derudover forventede jeg, at vi i det mindste ville få en mail, hvis en kunde forlod chatten midtvejs – men det skete ikke. Det gør Weply derimod: I sender en mail med en besked om, at der måske er et lead, man bør følge op på. Det bliver vi ikke faktureret for, men det sikrer, at kunden føler sig set. AI-løsningen havde ikke den funktionalitet, og det lykkedes ikke udbyderen at levere det i den periode, vi testede.

Kenneth Rasmussen - Head of Sales
Hvad ser du som de største fordele ved at bruge Weply?
Det er fantastisk, at kunderne får svar med det samme, når de skriver til os på hjemmesiden. De føler sig taget imod og mødt med opmærksomhed, når de har et behov. Selvfølgelig kan chatten ikke svare på alt, men kunden bliver taget seriøst.
Samtidig oplever vi, at Weply er lydhør over for input fra os. Hvis der er behov for at opdatere FAQ-svarene – fx spørgsmål om leasingtyper eller salg af biler på fuld afgift – bliver det ordnet med det samme. Det giver en følelse af, at både vi og kunderne bliver taget alvorligt.
For et par måneder siden testede I en AI-chat som alternativ til os. Hvad fik jer til det?
Vi var nysgerrige på, hvad AI kunne – både generelt og i vores konkrete setup. Det var ikke, fordi vi var utilfredse med Weply. Det handlede mere om at undersøge, om AI kunne give os bredere tilgængelighed og måske supplere det, vi allerede havde.
Hvilke forventninger havde I til AI løsningen? Og blev de indfriet?
Vi forventede, at kunderne ville blive taget seriøst, og at AI’en ville sende henvendelser videre til os, hvis den ikke kunne hjælpe.
Desværre var AI’en meget insisterende. Et eksempel: Hvis en kunde kun oplyste en mailadresse og bad om at blive kontaktet den vej, blev AI’en ved med at kræve et telefonnummer. Det er et problem – for så mister vi leads.
Derudover forventede jeg, at vi i det mindste ville få en mail, hvis en kunde forlod chatten midtvejs – men det skete ikke. Det gør Weply derimod: I sender en mail med en besked om, at der måske er et lead, man bør følge op på. Det bliver vi ikke faktureret for, men det sikrer, at kunden føler sig set. AI-løsningen havde ikke den funktionalitet, og det lykkedes ikke udbyderen at levere det i den periode, vi testede.
Fleasing.dk er et dansk leasingselskab med speciale i premiumbiler og skræddersyede løsninger til både private og erhverv.
Siden virksomheden blev grundlagt i 2010, har Fleasing udviklet sig fra et hobbyprojekt til en veletableret forretning med over 30 medarbejdere. Virksomheden tilbyder en bred vifte af leasingformer – herunder flexleasing, splitleasing og sæsonleasing. Med en passion for biler og solid finansiel indsigt leverer Fleasing en gennemsigtig og personlig service, hvor alt håndteres internt – fra bilsøgning og import til juridisk og økonomisk rådgivning.
Fleasing.dk er et dansk leasingselskab med speciale i premiumbiler og skræddersyede løsninger til både private og erhverv.
Siden virksomheden blev grundlagt i 2010, har Fleasing udviklet sig fra et hobbyprojekt til en veletableret forretning med over 30 medarbejdere. Virksomheden tilbyder en bred vifte af leasingformer – herunder flexleasing, splitleasing og sæsonleasing. Med en passion for biler og solid finansiel indsigt leverer Fleasing en gennemsigtig og personlig service, hvor alt håndteres internt – fra bilsøgning og import til juridisk og økonomisk rådgivning.
Fik I leads gennem AI chatten?
Ja, det gjorde vi. Vi fik nogle leads. Men ikke i samme mængde mængde eller kvalitet vi fik fra Weply.
Var det dét, der gjorde, at I valgte at vende tilbage til os?
Ja, det var en kombination af, at vi aldrig har været utilfredse med Weply, og at AI-løsningen simpelthen ikke levede op til forventningerne.
Weply behandler leads rigtigt. I stiller de spørgsmål, der giver mening for os, så vi får brugbar information. AI’en formåede ikke at gøre det samme.
Og så får vi også de der “halve” leads fra jer – altså chats, hvor agenterne vurderer, at der måske er et lead, selvom det ikke lever helt op til kriterierne. De er også værdifulde.
Hvor stor er forskellen i kvalitet, hvis du skal vurdere det?
Leadkvaliteten i AI-chatten var ikke en fjerdedel af det, vi får fra Weply. Det var ikke noget, vi kunne bruge.



Jeg er glad for, at du sætter pris på kvaliteten i vores leads. Hvis du skulle give os en karakter fra 1-10, hvad ville du så give i dag?
Da vi skiftede væk fra jer, lå I måske på en 6’er. Vi var ikke utilfredse, men heller ikke imponerede.
Efter at have prøvet AI og vendt tilbage, ligger I klart på en 8-9 stykker. Det er en rigtig god løsning.
Det er vi glade for at høre. Har du nogen afsluttende kommentarer?
Ja. I gør et rigtig godt stykke arbejde. Jeres kundeservice er nem at få fat i, og vi er meget tilfredse med at bruge Weply som chatløsning.
Fik I leads gennem AI chatten?
Ja, det gjorde vi. Vi fik nogle leads. Men ikke i samme mængde mængde eller kvalitet vi fik fra Weply.
Var det dét, der gjorde, at I valgte at vende tilbage til os?
Ja, det var en kombination af, at vi aldrig har været utilfredse med Weply, og at AI-løsningen simpelthen ikke levede op til forventningerne.
Weply behandler leads rigtigt. I stiller de spørgsmål, der giver mening for os, så vi får brugbar information. AI’en formåede ikke at gøre det samme.
Og så får vi også de der “halve” leads fra jer – altså chats, hvor agenterne vurderer, at der måske er et lead, selvom det ikke lever helt op til kriterierne. De er også værdifulde.

Hvor stor er forskellen i kvalitet, hvis du skal vurdere det?
Leadkvaliteten i AI-chatten var ikke en fjerdedel af det, vi får fra Weply. Det var ikke noget, vi kunne bruge.

Jeg er glad for, at du sætter pris på kvaliteten i vores leads. Hvis du skulle give os en karakter fra 1-10, hvad ville du så give i dag?
Da vi skiftede væk fra jer, lå I måske på en 6’er. Vi var ikke utilfredse, men heller ikke imponerede. Efter at have prøvet AI og vendt tilbage, ligger I klart på en 8-9 stykker. Det er en rigtig god løsning.
Det er vi glade for at høre. Har du nogen afsluttende kommentarer?
Ja. I gør et rigtig godt stykke arbejde. Jeres kundeservice er nem at få fat i, og vi er meget tilfredse med at bruge Weply som chatløsning.
What Weply provided

Easy onboarding
Copy paste script on your website and get started within a few minutes.

Sales qualified leads
Optimize the sales process by receiving leads directly in your inbox.

External chat consultants
Get trained chat consultants to handle enquiries on your behalf.

Human interactions 24/7
There is a human being on the other end day and night 365 days a year.

Customer platform with all data
Get an easy overview of your development, chat dialogues, leads, invoices, etc.

Personal contact person
Your Customer Success Manager helps your business reach new heights.
What Weply provided

Easy onboarding
Copy paste script on your website and get started within a few minutes.

Sales qualified leads
Optimize the sales process by receiving leads directly in your inbox.

External chat consultants
Get trained chat consultants to handle enquiries on your behalf.

Human interactions 24/7
There is a human being on the other end day and night 365 days a year.

Customer platform with all data
Get an easy overview of your development, chat dialogues, leads, invoices, etc.

Personal contact person
Your Customer Success Manager helps your business reach new heights.
See more Weply customer stories
See more Weply customer stories
It's this easy to start generating more leads

1. Set up chat in just five minutes
You will receive a piece of code to be inserted on your website. If you need technical guidance, we’re here to help.

2. We take care of customer inquiries
We handle all inquiries in the chat 24/7 all days of the year, and help your customers find the information they need.

3. We will send hot leads to you
We collect information about the customer's needs and send ready-to-buy leads directly to your inbox and CRM system.
It's this easy to start generating more leads

1. Set up chat in just five minutes
You will receive a piece of code to be inserted on your website. If you need technical guidance, we’re here to help.

2. We take care of customer inquiries
We handle all inquiries in the chat 24/7 all days of the year, and help your customers find the information they need.

3. We will send hot leads to you
We collect information about the customer's needs and send ready-to-buy leads directly to your inbox and CRM system.