Artikel | 3 minutters læsning

Sådan håndterer vi chats på dine vegne

Artikel | 3 minutters læsning

Sådan håndterer vi chats på dine vegne

Publiceret: 2. marts 2023

I denne artikel:

Hvordan kan eksterne chatkonsulenter besvare chats på mine vegne?

Det spørgsmål får vi stillet jævnligt, og vi forstår godt hvorfor. Det er nemlig ikke bare sådan lige at overlade ens online kundeinteraktion til en ekstern samarbejdspartner.

Derfor vil vi gerne dykke lidt dybere ned i, hvordan vi uddanner vores chatkonsulenter, og samarbejder med den enkelte virksomhed sådan, at vi succesfuldt kan håndtere chats på virksomheders vegne.

Et korps af toptrænede chatkonsulenter

Hver og en af Weplys chatkonsulenter er nøje udvalgt og uddannet i essentielle sproglige og kommunikative teknikker.

At kommunikere gennem chat er nemlig en videnskab i sig selv, som vi gennem vores egen data er blevet meget klogere på.

Vi træner vores chatkonsulenter indledningsvist og løbende i dialogstyringmetakommunikationspejling og spørgeteknik. Desuden tester vi deres tastehastighed, så vi ved, at de kan besvare dine chats inden for få sekunder.

Vi har internt ansat og oplært chatkonsulenter, der chatter på dansk, svensk, norsk, hollandsk og engelsk.

Med Weply får du altså adgang til et korps af toptrænede chatkonsulenter, der garanterer sublim tilgængelighed, god service og vigtigst af alt, personlighed.

Du bestemmer dine FAQ-spørgsmål og leadkrav

Selvom det er vores chatkonsulenter, som skal håndtere din chat, betyder det ikke, at du ikke har nogen indflydelse – tværtimod.

Der er rig mulighed for at påvirke din chatløsning, og hvordan vi skal agere online receptionist for dig. Det gør du i samarbejde med vores Customer Success Team, som udelukkende er sat i verden for, at du får mest muligt ud af Weply Chat.

De rådgiver dig i, hvilke FAQ’er, der er gode for dig at have på din profil, så chatkonsulenterne kan svare bedst muligt på dine kundehenvendelser.

Disse danner altså rammen for, hvilke spørgsmål en chatkonsulent kan besvare uden tøven. Det er typisk også spørgsmål, som du oplever at få gang på gang, som giver god mening at uddelegere til os, så du kan bruge den tid på andre arbejdsopgaver.

Desuden vil du opleve, at vores chatkonsulenter løbende vil blive endnu skarpere på netop din kundegruppe i takt med, at de får endnu mere erfaring med at chatte med din kundegruppe.

Samme medbestemmelse gør sig gældende i forhold til opsætningen af leadkrav.

En virksomheds leadkrav er de krav som den enkelte kunde har til sine leads. Det er nemlig dig, der bestemmer, hvilke krav, du har til, at vores chatkonsulenter må indsamle kontaktoplysninger på en potentiel kunde og sende det videre til dig.

Det kan være, at den besøgende skal opgive sit telefonnummer, være bosat på Sjælland og have vist interesse i en gennemgang af en ejendom, før du er interesseret i at komme i kontakt med dem.

I denne proces vil vores Customer Success Team naturligvis også samarbejde med jer om, hvilke leadkrav, der giver mening og komme med eksempler fra andre virksomheder i samme branche som din.

Nedenfor ses eksempler på leadkrav for virksomheder i to forskellige brancher.

 

Salg af brugte biler Rejseselskab
Navn Navn
Tlf. nr. Tlf. nr.
Postnr. Destination
Antal kilometer kørt Rejseperiode
Nummerplade Antal gæster

 

”I er jo ikke eksperter I det, jeg sælger”

Nej, det er vi ikke, og det vil vi aldrig lege, at vi er!

Det er ikke vores chatkonsulenters opgave at besvare produkt- eller servicespecifikke spørgsmål og rådgive dem inden for dit felt.

Til gengæld er vores opgave at byde dine hjemmesidebesøgende velkomne uanset tidspunkt på døgnet, varetage den indledende dialog, afdække den enkeltes behov og hjælpe personen videre i deres købsrejse.

Det gør vores chatkonsulenter på flere måder.

De guider dem hen til en underside, som rummer den information, de leder efter. De besvarer spørgsmålet konkret, hvis det ligger inden for FAQ-rammerne eller også indsamler de den besøgendes kontaktoplysninger, og bliver stillet videre til dig, når spørgsmålet kræver din ekspertise.

I visse situationer kan chatkonsulenten også vurdere, at den besøgende ikke er relevant for virksomheden, og kan derfor filtrere dem væk, som ikke er en potentiel kunde.

Nogle gange vil den besøgende også bare bekræftes i, at der rent faktisk sidder et rigtig menneske klar i chatten, hvilket de fleste bliver overrasket over, at der gør 24/7.

Dette er også med til at give din hjemmeside en blåstempling, som i den besøgendes øjne kommer til at virke mere ægte og levende. Så, vores chatkonsulenters funktion er konkret set at være bindeleddet mellem din hjemmesidetrafik og dig.

Weplys chatkonsulenter håndterer +1400 virksomheders chat. Vi kan se konkrete målbare resultater hos vores kunder, når de begynder at håndtere chats gennem Weply.

Det er kun muligt, fordi vi prioriterer uddannelsen af vores chatkonsulenter så højt, som vi gør. Måden man håndterer en dialog på gennem chat, er nemlig ikke ligegyldigt.

Vi har et hold af lingvister, der laver dybdegående analyser af vores egen chatdata, som bidrager til, at vores interne chatkonsulenter hele tiden bliver skarpere og bedre til at håndtere alle slags virksomheders chat. Derfor kan vi håndtere chats på andres vegne.

Publiceret: 2. marts 2023

I denne artikel:

Hvordan kan eksterne chatkonsulenter besvare chats på mine vegne?

Det spørgsmål får vi stillet jævnligt, og vi forstår godt hvorfor. Det er nemlig ikke bare sådan lige at overlade ens online kundeinteraktion til en ekstern samarbejdspartner.

Derfor vil vi gerne dykke lidt dybere ned i, hvordan vi uddanner vores chatkonsulenter, og samarbejder med den enkelte virksomhed sådan, at vi succesfuldt kan håndtere chats på virksomheders vegne.

Et korps af toptrænede chatkonsulenter

Hver og en af Weplys chatkonsulenter er nøje udvalgt og uddannet i essentielle sproglige og kommunikative teknikker.

At kommunikere gennem chat er nemlig en videnskab i sig selv, som vi gennem vores egen data er blevet meget klogere på.

Vi træner vores chatkonsulenter indledningsvist og løbende i dialogstyringmetakommunikationspejling og spørgeteknik. Desuden tester vi deres tastehastighed, så vi ved, at de kan besvare dine chats inden for få sekunder.

Vi har internt ansat og oplært chatkonsulenter, der chatter på dansk, svensk, norsk, hollandsk og engelsk.

Med Weply får du altså adgang til et korps af toptrænede chatkonsulenter, der garanterer sublim tilgængelighed, god service og vigtigst af alt, personlighed.

Du bestemmer dine FAQ-spørgsmål og leadkrav

Selvom det er vores chatkonsulenter, som skal håndtere din chat, betyder det ikke, at du ikke har nogen indflydelse – tværtimod.

Der er rig mulighed for at påvirke din chatløsning, og hvordan vi skal agere online receptionist for dig. Det gør du i samarbejde med vores Customer Success Team, som udelukkende er sat i verden for, at du får mest muligt ud af Weply Chat.

De rådgiver dig i, hvilke FAQ’er, der er gode for dig at have på din profil, så chatkonsulenterne kan svare bedst muligt på dine kundehenvendelser.

Disse danner altså rammen for, hvilke spørgsmål en chatkonsulent kan besvare uden tøven. Det er typisk også spørgsmål, som du oplever at få gang på gang, som giver god mening at uddelegere til os, så du kan bruge den tid på andre arbejdsopgaver.

Desuden vil du opleve, at vores chatkonsulenter løbende vil blive endnu skarpere på netop din kundegruppe i takt med, at de får endnu mere erfaring med at chatte med din kundegruppe.

Samme medbestemmelse gør sig gældende i forhold til opsætningen af leadkrav.

En virksomheds leadkrav er de krav som den enkelte kunde har til sine leads. Det er nemlig dig, der bestemmer, hvilke krav, du har til, at vores chatkonsulenter må indsamle kontaktoplysninger på en potentiel kunde og sende det videre til dig.

Det kan være, at den besøgende skal opgive sit telefonnummer, være bosat på Sjælland og have vist interesse i en gennemgang af en ejendom, før du er interesseret i at komme i kontakt med dem.

I denne proces vil vores Customer Success Team naturligvis også samarbejde med jer om, hvilke leadkrav, der giver mening og komme med eksempler fra andre virksomheder i samme branche som din.

Nedenfor ses eksempler på leadkrav for virksomheder i to forskellige brancher.

 

Salg af brugte biler Rejseselskab
Navn Navn
Tlf. nr. Tlf. nr.
Postnr. Destination
Antal kilometer kørt Rejseperiode
Nummerplade Antal gæster

 

”I er jo ikke eksperter I det, jeg sælger”

Nej, det er vi ikke, og det vil vi aldrig lege, at vi er!

Det er ikke vores chatkonsulenters opgave at besvare produkt- eller servicespecifikke spørgsmål og rådgive dem inden for dit felt.

Til gengæld er vores opgave at byde dine hjemmesidebesøgende velkomne uanset tidspunkt på døgnet, varetage den indledende dialog, afdække den enkeltes behov og hjælpe personen videre i deres købsrejse.

Det gør vores chatkonsulenter på flere måder.

De guider dem hen til en underside, som rummer den information, de leder efter. De besvarer spørgsmålet konkret, hvis det ligger inden for FAQ-rammerne eller også indsamler de den besøgendes kontaktoplysninger, og bliver stillet videre til dig, når spørgsmålet kræver din ekspertise.

I visse situationer kan chatkonsulenten også vurdere, at den besøgende ikke er relevant for virksomheden, og kan derfor filtrere dem væk, som ikke er en potentiel kunde.

Nogle gange vil den besøgende også bare bekræftes i, at der rent faktisk sidder et rigtig menneske klar i chatten, hvilket de fleste bliver overrasket over, at der gør 24/7.

Dette er også med til at give din hjemmeside en blåstempling, som i den besøgendes øjne kommer til at virke mere ægte og levende. Så, vores chatkonsulenters funktion er konkret set at være bindeleddet mellem din hjemmesidetrafik og dig.

Weplys chatkonsulenter håndterer +1400 virksomheders chat. Vi kan se konkrete målbare resultater hos vores kunder, når de begynder at håndtere chats gennem Weply.

Det er kun muligt, fordi vi prioriterer uddannelsen af vores chatkonsulenter så højt, som vi gør. Måden man håndterer en dialog på gennem chat, er nemlig ikke ligegyldigt.

Vi har et hold af lingvister, der laver dybdegående analyser af vores egen chatdata, som bidrager til, at vores interne chatkonsulenter hele tiden bliver skarpere og bedre til at håndtere alle slags virksomheders chat. Derfor kan vi håndtere chats på andres vegne.