Artikel | 3 minutters læsning
Den manglende ingrediens i dine kampagner
Artikel | 3 minutters læsning
Den manglende ingrediens i dine kampagner
Published: 2 February 2023
In this article:
Marketers forsøger altid at maksimere afkastet af deres markedsføringskampagner (ROI). Et live chat-værktøj kan være den manglende ingrediens, du har ledt efter, og som kan give dig et højere afkast på dine annoncer (ROAS).
Du har lagt mange penge i din markedsføringskampagne, men vil de besøgende blive hængende, når de lander på din side?
Du har måske opnået en høj klikrate (CTR), men hvad nytter det, hvis ingen af disse klik konverterer?
En strategi, der fungerer utroligt godt, er at få livechat-oplevelsen på din hjemmeside til at matche budskaberne i dine markedsføringskampagner.
Match landingssider med unikke budskaber
Livechat-hilsner er onlineudgaven af et venligt goddag fra en sælger i en butik. Og ligesom i en fysisk butik er det bedste resultat, at den besøgende på hjemmesiden bliver en betalende kunde.
Besøgende i annoncekampagner er allerede interesserede i dit produkt eller din tjeneste, og det er vigtigt i denne fase at fodre denne nysgerrighed.
Ved at matche dine landingssider med en skræddersyet chat til den specifikke købssituation kan du fremme købsinteressen og holde dem på din landingsside - og ideelt set starte en chatsamtale, der konverteres til et kvalificeret lead.
Tilpas din chat på URL-niveau for at få den til at passe til den særlige kontekst. Hvad betyder det helt præcist?
Du kan ændre budskabet i pop-up-boblen til en specifik landingsside. Vi kalder dette den proaktive besked. Det er her, du inviterer dine besøgende til at engagere sig proaktivt.
Lad os sige, at du kører en kampagne, der har til formål at fremhæve dine muligheder for bilfinansiering for at øge salget.
Så tænk på, hvad du naturligt ville spørge ind til, når du kommer ind på webstedet.
Et sandsynligt spørgsmål ville være: Hvad er mine finansieringsmuligheder? Så fang deres opmærksomhed ved at spørge de besøgende, om de vil vide mere om det.
Eller måske inkludere et specifikt tilbud, som du ønsker at fremme i den specifikke kampagne?
Forbedre kampagnens resultater
Ved at tilbyde livechat som en mulighed for kunderne til at kontakte dig vil du se, at din kampagnes resultater forbedres.
Muligheden for at interagere og få hjælp fra rigtige mennesker i realtid gør onlineoplevelsen mere tilfredsstillende, hvilket fører til, at flere kunder bliver købere.
Published: 2 February 2023
In this article:
Marketers forsøger altid at maksimere afkastet af deres markedsføringskampagner (ROI). Et live chat-værktøj kan være den manglende ingrediens, du har ledt efter, og som kan give dig et højere afkast på dine annoncer (ROAS).
Du har lagt mange penge i din markedsføringskampagne, men vil de besøgende blive hængende, når de lander på din side?
Du har måske opnået en høj klikrate (CTR), men hvad nytter det, hvis ingen af disse klik konverterer?
En strategi, der fungerer utroligt godt, er at få livechat-oplevelsen på din hjemmeside til at matche budskaberne i dine markedsføringskampagner.
Match landingssider med unikke budskaber
Livechat-hilsner er onlineudgaven af et venligt goddag fra en sælger i en butik. Og ligesom i en fysisk butik er det bedste resultat, at den besøgende på hjemmesiden bliver en betalende kunde.
Besøgende i annoncekampagner er allerede interesserede i dit produkt eller din tjeneste, og det er vigtigt i denne fase at fodre denne nysgerrighed.
Ved at matche dine landingssider med en skræddersyet chat til den specifikke købssituation kan du fremme købsinteressen og holde dem på din landingsside - og ideelt set starte en chatsamtale, der konverteres til et kvalificeret lead.
Tilpas din chat på URL-niveau for at få den til at passe til den særlige kontekst. Hvad betyder det helt præcist?
Du kan ændre budskabet i pop-up-boblen til en specifik landingsside. Vi kalder dette den proaktive besked. Det er her, du inviterer dine besøgende til at engagere sig proaktivt.
Lad os sige, at du kører en kampagne, der har til formål at fremhæve dine muligheder for bilfinansiering for at øge salget.
Så tænk på, hvad du naturligt ville spørge ind til, når du kommer ind på webstedet.
Et sandsynligt spørgsmål ville være: Hvad er mine finansieringsmuligheder? Så fang deres opmærksomhed ved at spørge de besøgende, om de vil vide mere om det.
Eller måske inkludere et specifikt tilbud, som du ønsker at fremme i den specifikke kampagne?
Forbedre kampagnens resultater
Ved at tilbyde livechat som en mulighed for kunderne til at kontakte dig vil du se, at din kampagnes resultater forbedres.
Muligheden for at interagere og få hjælp fra rigtige mennesker i realtid gør onlineoplevelsen mere tilfredsstillende, hvilket fører til, at flere kunder bliver købere.
93%
foretrækker at kommunikere med et rigtigt menneske i en købssituation
45%
foretrækker at kommunikere via chat frem for telefon og e-mail
49%
søger efter en konkurrent, hvis deres foretrukne kanal ikke er tilgængelig
Oplevelsen af at navigere fra Google-resultater til din hjemmeside vil blive forbedret, da du byder dem velkommen med en hurtig, relevant besked og muligheden for at chatte med et rigtigt menneske.
Dette øger antallet af personer, der betaler for dit produkt eller din service, hvilket gør, at dine markedsføringskroner rækker længere, og at du får et højere afkast af dine annonceudgifter.
Pro tip!
Selv når det ikke er kampagnerelateret, er det at justere dine budskaber for en specifik side et effektivt og alligevel simpelt trick til at øge engagementet og konverteringsraten.
Her er to eksempler fra vores egen hjemmeside:
Forfin og forbedr fremtidige kampagner
Det smukke ved chatdialoger i realtid er, at du indsamler kvalitative data fra dine egne besøgende.
Den data, som du indsamler gennem chat-samtaler i realtid, er en værdifuld kilde til indsigt i dit kundesegment, som du kan bruge til at optimere dine markedsføringskampagner fremadrettet.
Hvad spørger de dig specifikt om i forbindelse med kampagnen? Hvilke spørgsmål har de generelt om dit produkt eller din tjeneste?
Data fra chatsamtaler vil hjælpe dig med at få en bedre forståelse af, hvordan dit publikum interagerer med dit brand, og hvordan du kan forbedre det i fremtidige kampagner. Det er nærmest som at have adgang til sit eget fokusgruppeinterview hele tiden!
Så hvis du mener, at dine annoncer kunne præstere bedre, er det på tide at tilføje denne manglende ingrediens til dine kampagner.
Oplevelsen af at navigere fra Google-resultater til din hjemmeside vil blive forbedret, da du byder dem velkommen med en hurtig, relevant besked og muligheden for at chatte med et rigtigt menneske.
Dette øger antallet af personer, der betaler for dit produkt eller din service, hvilket gør, at dine markedsføringskroner rækker længere, og at du får et højere afkast af dine annonceudgifter.
Pro tip!
Selv når det ikke er kampagnerelateret, er det at justere dine budskaber for en specifik side et effektivt og alligevel simpelt trick til at øge engagementet og konverteringsraten.
Her er to eksempler fra vores egen hjemmeside:
Forfin og forbedr fremtidige kampagner
Det smukke ved chatdialoger i realtid er, at du indsamler kvalitative data fra dine egne besøgende.
Den data, som du indsamler gennem chat-samtaler i realtid, er en værdifuld kilde til indsigt i dit kundesegment, som du kan bruge til at optimere dine markedsføringskampagner fremadrettet.
Hvad spørger de dig specifikt om i forbindelse med kampagnen? Hvilke spørgsmål har de generelt om dit produkt eller din tjeneste?
Data fra chatsamtaler vil hjælpe dig med at få en bedre forståelse af, hvordan dit publikum interagerer med dit brand, og hvordan du kan forbedre det i fremtidige kampagner. Det er nærmest som at have adgang til sit eget fokusgruppeinterview hele tiden!
Så hvis du mener, at dine annoncer kunne præstere bedre, er det på tide at tilføje denne manglende ingrediens til dine kampagner.