Support Bedste praksis  Øg effektiviteten med proaktive beskeder

Øg effektiviteten med proaktive beskeder

Opdateret: 20. oktober, 2022

Der findes et hav af metoder til at nudge besøgende i en specifik retning på hjemmesider. Det kan f.eks. være gennem overskrifter, fremhævet tekst, CTA-knapper, et godt visuelt hierarki og en overskuelig linkstruktur. Og når det handler om chatfunktioner (og det gør det jo med os), er der også masser af funktioner, der kan bruges til at få de besøgendes opmærksomhed. Én af dem er proaktive beskeder.

Effekten af Weply Chat er naturligvis afhængig af, hvor mange besøgende, der viser interesse i den og ender med at interagere gennem chatten. Ligegyldigt hvor stor en andel det er, gætter vi på, at I er interesseret i at få endnu flere til at interagere i chatten, så en større del af jeres trafik bliver til varme leads.

Billede1

Vi starter i den lavpraktiske ende. Alt afhængig af hvilken tekststørrelse og font, skriften har i din chat, kan der være omkring 35-40 tegn. Desuden kan du selv vurdere, hvornår den proaktive besked skal komme op. Hvor mange antal sider skal den besøgende have besøgt, og hvor lang tid skal de have browset på siden, før beskeden vises? Det styrer du. Din Customer Success Manager vil naturligvis vejlede dig i den bedste løsning baseret på dine ønsker.

Tilpas beskeder til netop dine kunder

Dét at tilpasse sine proaktive beskeder kan have en stor effekt på, hvor meget af trafikken bliver forvandlet til købende kunder. Som udgangspunkt er den proaktive besked ”Hej, kan jeg hjælpe dig med noget?”. Dog er det helt op til dig, om den skal ændres. Er du vant til at kommunikere uformelt med dine kunder, ved vi, at f.eks. ”Hejsa” som start på hilsenen får flere til at åbne chatten og interagere. Finder du en anden hilsen mere relevant for lige netop din forretning, er det bare med at få den skiftet. Om ikke andet kan det være værd at prøve noget af og se, om konverteringsraten stiger. Vi hjælper selvfølgelig med at finde den helt rigtige besked, baseret på vores data for virksomheder indenfor samme branche som din.

Her ser du eksempler på generelle proaktive beskeder til alle sider:

  • Har du brug for hjælp? Vi sidder klar.
  • Har du spørgsmål? Skriv med os her.
  • Hejsa! Skriv hvis du har spørgsmål.
  • Hej! Jeg sidder klar til at hjælpe.
  • Velkommen til. Har du spørgsmål?

Ønsker du at ændre den proaktive besked, som dukker op på alle sider, skal du blot slette den, der er som udgangspunkt, skrive din besked og trykke gem. Du kan også tilpasse din proaktive besked til hver af dine undersider for at gøre oplevelsen endnu mere personaliseret og tilpasset til, hvor den besøgende er i sin købsproces. Mere om det lige nedenunder!

Billede2

Gør din chat situationstilpasset

Og hvad betyder det så? Det betyder i al sin enkelhed, at du kan tilpasse din chats proaktive besked alt efter hvilken side, den besøgende befinder sig på. Ja, du læste rigtigt! Hvis du vil, kan du lave unikke beskeder til hver af jeres undersider. Vi ser, at konverteringsraten stiger på hjemmesider, som benytter sig af dette.

Er den besøgende f.eks. på din prisside, så spørg gerne ind til deres interesse for priser, eller se det som en mulighed for at gøre den besøgende opmærksom på et specifikt tilbud. Befinder den besøgende sig på en karriereside, så spørg evt. om de leder efter nye græsgange. Mulighederne er mange!

Her ser du eksempler på situationstilpassede beskeder til unikke URL’er.

  • Vil du vide, hvad din bolig er værd?
  • Ønsker du hjælp til køberådgivning?
  • Skal vi udregne din pris? Skriv her.
  • Interesseret i at prøvekøre en bil?
  • Har du spørgsmål til vores service?

For at specificere dine proaktive til forskellige sider, skal du blot indsætte din URL i højre felt, skrive din ønskede besked i venstre og trykke gem. Så vil denne besked fremgå, når jeres besøgende er på den valgte side.

Billede3

Skriveblokade?

Vores Customer Success Team sidder klar til at hjælpe dig med gode råd til dig, hvis du har brug for det. Vi har bred erfaring indenfor adskillige brancher og ved hvad der fungerer alt efter om du er bilforhandler eller ejendomsmægler. Så skriv til os på support@weply.dk eller ring ind til os på +45 21 199 199, hvis du har brug for sparring.


Lær mere

Er du interesseret i at dykke mere ned i vores chats både visuelle og kommunikative elementer, som vi kan skrue på? I Opbygning og design af livechats part 1 og part 2 kan du få en grand tour af mulighederne og blive klogere på, hvordan I kan gøre chatten endnu mere til jeres.

 

Brug for hjælp?

+45 21 199 199

Vores telefontider er
mandag - torsdag 8.30 til 16.00
fredag 8.30 til 15.30

Vi bestræber os på at besvare alle e-mails inden for 24 timer i løbet af arbejdsugen