HVORFOR LIVECHAT?
Opdag potentialet
Sortér den ukvalificerede trafik fra
En livechat kan minimere den tid, du bruger på at opsøge irrelevante kunder. Chatkonsulenten i chatten kan indsamle kontaktoplysninger på dem, der viser købsinteresse i chatten, og sende oplysningerne videre til dig. Det optimerer din tid, og du vil i højere grad komme i kontakt med kvalificerede leads.
Opsnap potentielle kunder
Med en døgnåben livechat undgår du at gå glip af potentielle kunder. Dine hjemmesidebesøgende har mulighed for, uafhængigt af tidspunkt på døgnet, at henvende sig i chatten og få afklaret sit spørgsmål. At være tilgængelig døgnet rundt er vigtigere, end man lige går og tror. I bogen afslører vi de tidspunker og dage på ugen, hvor der er mest chataktivitet.
Personlig leadgenerering
Det unikke ved en livechat er, at de er bemandet af rigtige mennesker. Vores nyeste Megafonundersøgelse viser, at 97% af danskerne foretrækker at chatte med et rigtigt menneske frem for en chatbot. I købssituationer har mennesker et ønske om at blive forstået og lyttet til, hvilket kun et rigtigt menneske kan opfylde. Mennesker besidder nemlig empati, hvilket resulterer i bedre, og mere forstående, kundeservice.
Optimer marketingaktiviteter og øg salget
Mange virksomheder fokuserer fejlagtigt for meget på at skaffe trafik ind på deres hjemmeside og for lidt på at konvertere den trafik til købende kunder. At implementere en livechat gør salgstragten bredere i bunden, hvilket vil resultere i en mere effektiv sales funnel, og dermed flere købende kunder.
DANSKERNE VIL GERNE CHATTE
— Megafon 2021
Modtag bogen gratis direkte i din indbakke
Inden for få minutter kan du være i gang med at læse den første danske chatbog, der indeholder alt det du skal vide om chats, danskernes digitale vaner og hvordan du kan bruge livechat i din forretning.
ET INDBLIK I FØRSTE KAPITEL
Livechat i en marketing verden
Danskernes digitale vaner
Vi dykker ned i en ny Megafonundersøgelse, der afslører danskernes digitale kommunikationsvaner på tværs af aldersgrupper. Undersøgelsen viser blandt andet, at 41% i aldersgruppen 18-59 fortrækker at kommunikere med en virksomhed gennem chat.
Tilgængelighed, tilgængelig, tilgængelighed!
Internettets struktur gør, at potentielle kunder altid kun er ét klik væk fra konkurrenten, hvilket stiller krav til virksomheders evne til at besvare kundehenvendelser øjeblikkeligt. Hvor mange tror du undersøger en konkurrent, hvis de ikke kan komme i kontakt med en virksomhed via deres foretrukne kommunikationskanal?
Konvertering
Vi belyser det populære begreb konverteringsraten, definitionen af hårde vs bløde konverteringer, og hvilke værktøjer man kan bruge i en optimeringsproces. Vi dykker ned i problematikken omkring, at virksomheder har en tendens til at fokusere på deres topfunnel, og hvordan det påvirker konverteringsraten.
Livechat og SEO
Hvordan er det nu lige med SEO og integrering af en livechat-plugin på en hjemmeside? Vi kigger nærmere på, hvordan livechat løfter en sides rangering i søgemaskinerne på trods af, at selve integreringen af et livechat-plugin vil nedsætte hjemmesidens hastighed.
HVEM ER BAG BOGEN?
Mød forfatterne
Søren Gøtterup-Tang (CEO) og David Granhøj Christoffersen (COO) har skrevet bogen Konvertér med chat, fordi de om nogen ved, hvordan man vækster en virksomhed, og kommunikerer bedst med kunder - og så ved de naturligvis også en hel del om, hvordan man opnår dette gennem livechat.
DAVID GRANHØJ CHRISTOFFERSEN
David er uddannet Cand.soc. i politisk kommunikation og ledelse, og besidder stærke kommunikative evner, og en analytisk sans der siger sparto. Hans engagement for at forbedre studiemiljøet på CBS førte til stillingen som Academic Officer, og efterfølgende muligheden for at blive medstifter af Weply.
SØREN GØTTERUP-TANG
Søren er udannet Cand.merc. i økonomisk markedsføring, og har de sidste 10 år været med til at opbygge virksomheder fra bunden af. Han har succesfuldt været med til at udvikle Aspiri, MatematikFessor og MentorDanmark.