Support Best practice Sådan undgår I, at jeres opsætning blokerer chat-widget'en

Sådan undgår I, at jeres opsætning blokerer chat-widget'en

Opdateret: April 22, 2024

Indimellem indlæses Weplys chat-widget ikke korrekt på jeres hjemmeside, selv efter I er blevet onboardet. Det sker sjældent, men problemet er naturligvis frustrerende, især når potentielle leads fra Weply-chatten kunne drive din virksomhed fremad allerede i dag. I denne vejledning beskriver vi de tre primære årsager til dette problem og skitserer de nødvendige tiltag, I skal gøre. Det kan være en udfordring at identificere den grundlæggende årsag og løse problemet, men det behøver ikke at være tilfældet med denne guide ved hånden.


Step 1: Identificer, om det er et enheds- eller serverproblem 

Det er afgørende at forstå, at blokering af Weply chat-domænet kan ske grundet begrænsninger på din enhed eller jeres server. Din enhed kan have visse sikkerhedsindstillinger eller browserkonfigurationer, der får den til at blokere visse domæner. Samtidig kan servere på samme måde også diktere, hvilke domæner der er tilladt eller begrænset baseret på dens egne sikkerhedsprotokoller. Det er vigtigt at forstå disse forskelle for at finde ud af samt løse problemer med at loade Weplys chat-widget.


Step 2: Vælg den relevante løsningsguide

Baseret på vores kunders erfaring er problemet oftest forårsaget af tre primære årsager. To af dem er serverrelaterede, og en er enhedsrelateret. Uanset hvad der ligger til grund for netop jer, er løsningen næsten den samme: I skal whiteliste chat-widget-domænet, så det ikke længere bliver blokeret.

I rullemenuen forneden har vi beskrevet de typiske indikatorer for de tre grundårsager, så I nemt kan gennemskue årsagen til problemet og følge den relevante løsning.

Step 3: Test af jeres 'Whitelisting'

Når I har ’whitelistet’ domænet, skal I genindlæse den webside, hvor I fandt det blokerede script og/eller den manglende chat-widget. Hvis domænet er blevet ’whitelistet’ med succes, bør scriptet nu kunne loades uden at blive blokeret.


Step 4: Kontakt support

Hvis I har fulgt og implementeret de forskellige løsninger, der er beskrevet i denne vejledning, og stadig oplever problemer, så tøv ikke med at kontakte os for yderligere hjælp. Vi er her for at kunne hjælpe!

Need help?

+45 89 87 91 00

Give us a call, we're happy to help!
Mon. to Tues.: 8.30 am - 4 pm
Friday: 8.30 am - 3.30 pm (GMT+1)
We aim to answer all inquiries within 24 hours.