Support Bedste praksis  Opsæt FAQs i din Weply Chat

Opsæt FAQs i din Weply Chat

Opdateret: 20. oktober, 2022

Brug FAQ i Weply Chat til din fordel

I din Weply profil er det muligt at opstille FAQ'er, så vores chatkonsulenter kan håndtere chats på dine vegne mere fyldestgørende og hurtigt. Ved at opstille disse vil du også kunne filtrere flere spørgsmål fra, som normalt kommer gennem mail eller telefon, da spørgsmålene allerede kan håndteres på jeres hjemmeside. Det gør også, at chatkonsulenten i højere grad kan fungere som et ekstra internt led i jeres forretning. Lad os starte med at få det helt basale på plads.

Hvad er en FAQ?

En FAQ er et Frequently Asked Question, altså et ofte stillet spørgsmål. Det er de spørgsmål, der kommer igen og igen, som du sikkert har besvaret mange gange. Måske du allerede besvarer disse spørgsmål på din hjemmeside, men dine besøgende finder ikke altid selv svaret.

Med Weply Chat kan du opstille dine egne FAQ’er i din profil, altså spørgsmål med tilhørende svar, som vores chatkonsulenter kan benytte sig af for at give de mest nøjagtige og hurtige spørgsmål til dine potentielle kunder, som henvender sig i chatten.

Sådan kan FAQ'er se ud

Det er meget forskelligt, hvilke FAQ'er hver enkelt virksomhed opstiller, og vi vil næsten hævde, at ingen af vores over 1.500 kunders FAQ'er er ens. Det kan både være simple spørgsmål og de mere avancerede, hvor det kræver din ekspertise at besvare spørgsmålet. Nedenfor ses 3 eksempler på FAQ'er i tre vidt forskellige brancher, som nogle af vores kunder har oprettet i deres profil.

Fagforening

Bilforhandler

Ejendomsmægler

Som du kan se, er der utrolig stor forskel på bare disse tre eksempler. Der er rig mulighed for gøre dem så tilpassede som muligt til netop dine kunder. Nogle oplever, at hjemmesidebesøgende har svært ved at finde den rette information på selve hjemmesiden, hvor det vil give mening at have en FAQ'er som linker den rette underside. I andre tilfælde kan det give mening at dele ud af din ekspertviden inden for dit område, så din eksterne chatkonsulent kan besvare mere avancerede spørgsmål.

 

Best practice

Vi anbefaler at opstille få og de mest almindelige spørgsmål med tilhørende svar. Vores Customer Success Managers sætter i samarbejde med dig dine FAQ'er op, så de står knivskarpt. Desuden vil vi løbende vurdere, ved at kigge på de gængse spørgsmål, der bliver stillet i dine chatdialoger, om der er nogle tendenser, som vi skal være opmærksom på. Er der det, vil vores Customer Success Team være i dialog med dig omkring, hvordan vi kan opdatere og optimere dine FAQ’er, så chatkonsulenterne kan være så behjælpelige som muligt.

Vores Customer Success Team sidder klar til at rådgive og sparre med dig ift. at sætte dine FAQ’er op. Måske du allerede har 5 forslag til, hvad de skal være, måske du ingen har – vi møder dig, hvor du er. Vi har erfaring med de fleste typer virksomheder, så vi er altid klar til at guide dig igennem opstillingen. Kontakt os på +45 21 199 199 eller support@weply.dk.

Brug for hjælp?

+45 21 199 199

Vores telefontider er
mandag - torsdag 8.30 til 16.00
fredag 8.30 til 15.30

Vi bestræber os på at besvare alle e-mails inden for 24 timer i løbet af arbejdsugen