Support Getting Started Brug 'Chat Triggers' effektivt

Brug 'Chat Triggers' effektivt

Updated: May 1, 2024

Brug 'Chat Triggers' effektivt

Hvad mener vi helt præcist med 'Chat Triggers'? En 'Chat Trigger' er en handling, der får chatten til at åbne eller dukke op


Klik på en knap eller et link på hjemmesiden for at åbne chatvinduet

Du kan indstille en knap eller et link på hjemmesiden til at få chatvinduet til at åbne (maksimere):

For at implementere denne funktion skal du tilføje en onclick- og class-attribut til linket eller knappen. Disse attributter skal indeholde følgende:

onclick="$$weply && $$weply.api.maximizeWidget()" class="triggerChat"

Klik på en knap eller et link på hjemmesiden for at åbne chatten første gang

Dette er en mulighed for dig, der ønsker at implementere chatten som en naturlig del af kontaktmulighederne, eller som ønsker at aktivere chatten i specifikke scenarier.

⚠️ Dette gælder KUN for funktionaliteten, ikke for design af knapper, links eller andre elementer. Kontakt venligst den ansvarlige for din hjemmeside.

Kom godt i gang

Hav din Weply-chatkode klar

1. Tilføj følgende script til jeres hjemmeside. Dette er Weply Chat'en i en no-id-tilstand:

<script src="https://app.weply.chat/widget" >async></script>

Med dette script indlæses kun de mest nødvendige værktøjer.

2. Skal chatten vises, når der klikkes på en knap eller et link, skal du tilføje en onclick- og class-attribut til scriptet. På en knap ville det se nogenlunde sådan ud:

<button onclick="$$weply && $$weply.api.loadWidget('2402',false)">
        Load weply chat for the first time
    </button>

a. Tallene markeret med rød foroven er der, hvor dit ChatID skal placeres. Chat-ID'et er den sidste del af scriptet. Se eksemplet nedenfor:

<script src="https://app.weply.chat/widget/2402" async>></script>

Faktisk kan dit ChatID være en blanding af tal og bogstaver og meget langt.

b. 'False parameteret' markeret med lilla foroven vil få chatten til at blive maksimeret som standard. Det betyder, at med ovenstående kode vil hele chatvinduet se ud som vist nedenfor:

Hvis du kun ønsker, at widgetten skal vises og ikke hele boksen, skal du ændre 'false-parameteret' til true for at få følgende resultat:

Mulige variationer

Skjult widget

Hvis du ønsker, at widgetten skal være helt skjult ved at minimere chatten, er dette bestemt muligt. Bed din Customer Success Manager om at sætte 'Chat Trigger-temaet' til skjult.

Dette er nyttigt, hvis du har oprettet din egen knap eller chattrigger til dit websted, som denne:

Untitled

Need help?

+45 89 87 91 00

Give us a call, we're happy to help!
Mon. to Tues.: 8.30 am - 4 pm
Friday: 8.30 am - 3.30 pm (GMT+1)
We aim to answer all inquiries within 24 hours.