Kundecase – VVSPlus
Sådan har VVSPlus opnået en lead hitrate på 60-80%


26%
BESØGENDE
CHATTER MED OS

25%
CHATS BLIVER TIL
VARME LEADS

57%
LEADS UDEN FOR
ÅBNINGSTID
Sidst opdateret: november 2022
Kundecase – VVSPlus
Sådan har VVSPlus opnået en lead hitrate på 60-80%


26%
BESØGENDE
CHATTER MED OS

25%
CHATS BLIVER TIL
VARME LEADS

57%
LEADS UDEN FOR
ÅBNINGSTID
Sidst opdateret: november 2022
Udfordringen
Før de brugte Weply havde VVSPlus en chat, hvor 6 medarbejdere var logget på en app 24/7. Når der kom en chat, svarede den, der kunne på det tidspunkt.
Udfordringen med det var, at de blev forstyrret uden for deres arbejdstid, og det var tit, at de efterlod den besøgende uden svar. De fik ikke givet den service, som de gerne ville.
Max Nissov-Johannsen, tilbudschef, fortæller om deres oplevelse
Udfordringen
Før de brugte Weply havde VVSPlus en chat, hvor 6 medarbejdere var logget på en app 24/7. Når der kom en chat, svarede den, der kunne på det tidspunkt.
Udfordringen med det var, at de blev forstyrret uden for deres arbejdstid, og det var tit, at de efterlod den besøgende uden svar. De fik ikke givet den service, som de gerne ville.
Max Nissov-Johannsen, tilbudschef, fortæller om deres oplevelse
Løsningen
Løsningen var at komme væk fra den interne bemanding og få en ekstern chatservice. Muligheden for at svare kunder med en svartid mellem 1-4 sekunder, 24x7, 365, var det, der i første omgang vækkede interessen for Weply. Nu er de personligt til stede 24x7 uden at røre en finger.
Som internetbaseret håndværkerforretning betyder førstehåndsindtrykket online alt. Efter at VVSPlus fik Weply som samarbejdspartner, kunne de give den service, som de gerne ville give til deres besøgende på hjemmesiden.
Med Weply, er der altid et rigtigt menneske i den anden ende, ikke en maskine, og der bliver taget hånd om alle, også dem der skriver engelsk. Hos VVSPlus oplevede de også før Weply, at de ikke fik spurgt på den rigtige måde, så de fik kundens kontaktoplysninger. Det oplever de i den grad nu, med Weplys uddannede chatkonsulenter.
Løsningen
Løsningen var at komme væk fra den interne bemanding og få en ekstern chatservice. Muligheden for at svare kunder med en svartid mellem 1-4 sekunder, 24x7, 365, var det, der i første omgang vækkede interessen for Weply. Nu er de personligt til stede 24x7 uden at røre en finger.
Som internetbaseret håndværkerforretning betyder førstehåndsindtrykket online alt. Efter at VVSPlus fik Weply som samarbejdspartner, kunne de give den service, som de gerne ville give til deres besøgende på hjemmesiden.
Med Weply, er der altid et rigtigt menneske i den anden ende, ikke en maskine, og der bliver taget hånd om alle, også dem der skriver engelsk. Hos VVSPlus oplevede de også før Weply, at de ikke fik spurgt på den rigtige måde, så de fik kundens kontaktoplysninger. Det oplever de i den grad nu, med Weplys uddannede chatkonsulenter.
“Vi har mærket en kæmpe forskel siden vi fik Weply, det er der slet ingen tvivl om. Vi har fået vores fritid tilbage om aftenen og overlader trygt vores kunder til Weply"
“Vi har mærket en kæmpe forskel siden vi fik Weply, det er der slet ingen tvivl om. Vi har fået vores fritid tilbage om aftenen og overlader trygt vores kunder til Weply"
Resultatet
Hos VVSPlus oplever de, at de modtager leads, der opfylder de krav, som er blevet lavet i fællesskab med Weply. De får brandvarme leads, som er klar til at blive kontaktet og som ønsker en opgave fuldført. Ved at have specifikke medarbejdere, der prioriterer leads fra Weply og får ringet ud til dem hurtigt, har de opnået en hit rate på 60-80%.
Før havde de internt chat set up, hvor de ikke kunne give den service, de gerne ville.
Efter nem implementering, kunne de håndtere chats inden for få sekunder 24x7 365 dage om året.
De oplever, at samarbejdet har gjort en kæmpe forskel. De har fået deres fritid tilbage og får den service, som bliver lovet.
De har en hitrate på de leads fra Weply på i mellem 60-80%.
Resultatet
Hos VVSPlus oplever de, at de modtager leads, der opfylder de krav, som er blevet lavet i fællesskab med Weply. De får brandvarme leads, som er klar til at blive kontaktet og som ønsker en opgave fuldført. Ved at have specifikke medarbejdere, der prioriterer leads fra Weply og får ringet ud til dem hurtigt, har de opnået en hit rate på 60-80%.
Før havde de internt chat set up, hvor de ikke kunne give den service, de gerne ville.
Efter nem implementering, kunne de håndtere chats inden for få sekunder 24x7 365 dage om året.
De oplever, at samarbejdet har gjort en kæmpe forskel. De har fået deres fritid tilbage og får den service, som bliver lovet.
De har en hitrate på de leads fra Weply på i mellem 60-80%.
Hvad Weply leverede

Nem onboarding
Copy paste et script på din hjemmeside og kom i gang på få minutter.

Salgskvalificerede leads
Optimer salgsprocessen ved at modtage leads direkte i indbakken.

Eksterne chatkonsulenter
Få uddannede chatkonsulenter til at håndtere henvendelser på dine vegne.

Personlig interaktion 24x7
Der er et menneske i den anden ende dag og nat 365 dage om året.

Dashboard med al data
Få nemt et overblik over din udvikling, chatdialoger, leads, regninger m.m.

Personlig kontaktperson
Din Customer Success Manager hjælper forretningen nå nye højder.
Hvad Weply leverede

Nem onboarding
Copy paste et script på din hjemmeside og kom i gang på få minutter.

Salgskvalificerede leads
Optimer salgsprocessen ved at modtage leads direkte i indbakken.

Eksterne chatkonsulenter
Få uddannede chatkonsulenter til at håndtere henvendelser på dine vegne.

Personlig interaktion 24x7
Der er et menneske i den anden ende dag og nat 365 dage om året.

Dashboard med al data
Få nemt et overblik over din udvikling, chatdialoger, leads, regninger m.m.

Personlig kontaktperson
Din Customer Success Manager hjælper forretningen nå nye højder.
Se flere Weply kundehistorier
Se flere Weply kundehistorier
Kom i gang med Weply
Tilslut dig 2.000+ virksomheder, der allerede bruger Weply. Start din gratis prøveperiode i dag.
Kom i gang med Weply
Tilslut dig 2.000+ virksomheder, der allerede bruger Weply. Start din gratis prøveperiode i dag.